کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

کشت چغندر قند در بیش از 1000 هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

15 تير 1401 ساعت 9:05

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان چغندر قند به صورت بهاره كشت مي شود كه كشت آن از نيمه فروردين ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، بر همین اساس یک هزار و 156 هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت این محصول رفت.


به گزارش جهانبین نیوز؛ عطا الله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران این استان، اظهار کرد: در این استان چغندر قند به صورت بهاره كشت مي شود كه كشت آن از نيمه فروردين ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، بر همین اساسیک هزار و  156 هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت این محصول رفت.

وی افزود: در استان چهار محال و بختياری چغندر قند به صورت بهاره كشت می شود كه كشت آن از نيمه فروردين ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، برای كشت يک هكتار چغندر قند 2 تا 3 يونيت بذر نياز است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال زراعی جاری یک هزار و 156 هكتار از اراضی استان به كشت اين محصول راهبردی اختصاص يافته كه حدود 90 درصد اين اراضی مجهز به سيستم آبياری بارانی هستند.

ابراهیمی عنوان کرد: پيش بينی می‌شود حدود 64 هزار تن چغندر قند از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت شود كه تمامی محصول برداشت شده به صورت تضمينی توسط كارخانه قند استان خريداری می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: امسال قيمت خريد تضمينی چغندر قند با حدود 70 درصد افزايش نسبت به سال گذشته 17 هزار ريال مصوب شد كه با احتساب كمک كرايه 4 هزار ريالی و محاسبه ارزش مشوق های تحويلی (دو كيلوگرم شكر يا قند و 20 كيلو گرم تفاله خشک به ازازی هر تن چغندر تحويلی ) به ارزش تقريبی یک هزار و 500 ريال در هر كيلوگرم ، قيمت خرید تضمينی چغندر قند بر مبنای عيار 16 به حدود 22 هزار و 500 ريال در هر كيلوگرم می‌رسد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به آب و هوای مساعد استان و شب های خنک كه باعث بالا رفتن عيار چغندر قند در استان نسبت به استان های همجوار می شود و با توجه به بالاتر بودن ميزان عيار چغندر قند استان نسبت به عيار پايه خريد چغندر قند در استان قيمت هر كيلوگرم چغندر قند حدود 25 هزار تا 26 هزار ريال برآورد می شود .

ابراهیمی تاکید کرد: بيشترين سطح كشت چغندر قند در چهارمحال وبختیاری مربوط به شهرستان های كيار، شهركرد و بروجن است.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 51108

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51108/کشت-چغندر-قند-بیش-1000-هکتار-اراضی-کشاورزی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir