کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حقوق بشر آمریکایی، حقوق بشر تبعیض نژادی و ثروت‌اندوزی است/ اصل ازدواج مورد توجه قرار گیرد

10 تير 1401 ساعت 14:56

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ما خود قربانی حقوق بشر آمریکایی بوده، یعنی ما مدعی حقوق پایمال‌شده خود و بشریت هستیم، حقوق بشر آمریکایی حقوق بشر تبعیض نژادی و ثروت‌اندوزی است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: در توصیه به تقوا از رهنمود قرآن بهرمند می‌شویم و درسمان از آیات ۹۴ و ۹۵ سوره مبارکه اعراف است.

وی تصریح کرد: خداوند در این دو آیه یک قانون و سنت خودش را برای همه بشریت بیان می‌کند و نگاه ما را نسبت به حوادث و وقایع اصلاح می‌کند.

نکونام یادآور شد: در دنیا انسان با انواع حوادث مواجه است و گاهی در رفاه و آسایش و گاهی در سختی قرار دارد، نوع نگاه ما با این اتفاقات باید بنابر آیات قرآن باشد، در قرآن تاکید می‌شود که حوادث، خوبی‌ها و بدی‌ها نتیجه اعمال است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در جایی از قرآن خدا پیشامد سختی‌ها را امتحان اللهی می‌داند و علت آن را تغییر اعمال به سمت حسنه‌ها عنوان می‌کند اضافه کرد: اگر مشکلات پیش آید و تاثیری در اعمال ما نگذارد خلاف توصیه قرآن است، هر چه مصیبت پیش آید نتیجه اعمال است چه کارهای فردی و چه کارهای جمعی.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نباید از هیچ حادثه‌ای بدون تحلیل عبور کرد، تحلیل باید قرآنی و اللهی باشد، اما خدا در قرآن می‌فرمایید گاهی سختی‌ها را به رفاه بدل می‌کنیم و نعمت به افراد می‌دهیم تا بندگان را امتحان کنیم اما بندگان به جای سپاسگذاری این موضوع را طبیعی می‌دانند.

وی با اشاره به آغاز ماه ذی الحجه بیان داشت: ذی الحجه، ماه عبودیت و نورانیت است و در قرآن از دهه اول آن به‌عنوان ایام معلومات یاد شده است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: روز اول ماه ذی الحجه روز ازدواج زوج آسمانی، حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است که الگویی کامل برای مسلمانان است.

وی با اشاره به تاکیدات قرآن درخصوص اصل مساله ازدواج گفت: ازدواج جزء سبک زندگی مومنانه است و امروز درخصوص ازدواج غیر از آنچه که در دین خدا آمده جهت داده شده و ازدواج درحال کم‌رنگ شدن است.

نکونام تاکید کرد: به سبب مشکلات عدیده موجود ازدواج درحال کم‌رنگ شدن است و تبعات آن یعنی گناهان و نازیبایی‌ها درحال برجسته شدن است، اصل ازدواج باید مورد توجه قرار گیرد، جوانان مراقب باشند از این دستور دینی فاصله نگیرند.

وی با اشاره به کیفیت ازدواج ادامه داد: لازم است تا آنجا که می‌شود ازدواج‌ها آسان گرفته شود و تسهیلات و کمک برای تسهیل این فریضه اللهی تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زن و مرد هر دو به عنوان دو انسان باید یکدیگر را تکریم کنند و زندگی را قدر ببخشند تا نتیجه این زندگی فرزندان سالم و صالح شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حقوق بشر آمریکایی اذعان داشت: متاسفانه برخی که قدرت تحلیل کم‌تر یا شناخت کم‌تری از حقوق بشر دینی و اسلامی ندارند تحت تاثیر تبلیغات سوء استکبار جهانی قرار می‌گیرند و به حقوق بشر آمریکایی دل بسته فریب‌های القا شده از سوی آن‌ها را باور می‌کنند.

وی اضافه کرد: در اسلام در همه زمینه‌ها چون حقوق زنان، کودکان، زندانیان و... برنامه سازنده و کرامت‌بخش داریم و حقوق بشر در اسلام در اوج است و ما در همه ابعاد به آن پایبندیم.

نکونام گفت: ما خود قربانی حقوق بشر آمریکایی بوده، یعنی ما مدعی حقوق پایمال‌شده خود و بشریت هستیم، اینها بیش از ۱۷ هزار ایرانی را به خاک و خون کشیدند، شهید صدوقی را از ما گرفتند، هواپیمای مسافربری ما را در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ سرنگون کرده و ۲۹۸ بیگناه را شهید کردند.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: چهار ذی الحجه گاوهای شیرده استکبار جهانی جمعه خونین راه انداخته و بسیاری از حجاج را به خاک و خون کشیدند و این نشان از آن دارد که حقوق بشر آمریکایی حقوق بشر تبعیض نژادی و ثروت‌اندوزی است.

وی در انتها به هفتم ذی الحجه، سالروز شهادت امام باقر (ع) اشاره و ادامه داد: این روز را تسلیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 51068

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51068/حقوق-بشر-آمریکایی-تبعیض-نژادی-ثروت-اندوزی-اصل-ازدواج-مورد-توجه-قرار-گیرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir