کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

ثبت صادرات ۲۲ میلیون دلاری در چهارمحال و بختیاری/ ۱۳۲ معدن در استان فعال است

8 تير 1401 ساعت 20:07

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه ابتدای امسال ۲۲ میلیون دلار کالای تولیدی از چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سجاد رستمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۶۶ واحد صنعتی فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، با توجه به اینکه واحدهای صنعتی فعال کشور برابر با ۸۰ هزار واحد هستند، این استان ۱.۲ کل واحدها را در اختیار دارد.

 
وی افزود: همچنین تعداد واحدهای در حال اجرا در کشور ۸۰ هزار واحد و در چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ طرح هستند و این استان ۲.۵ درصد از این واحدها را دارا است.
 
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ۱۵۶ معدن این استان ۱۳۲ معدن فعال است، درخصوص معادن بلاتکلیف از صاحب آن ها سلب صلاحیت شد، سپس مزایده برگزار و معادن در اختیار صاحبان با صلاحیت قرار گرفت، در سه سال گذشته حدود ۴۰ معدن فعال شده است.
 
رستمی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدای امسال ۲۲ میلیون دلار کالای تولیدی در چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شده است، گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۱ درصدی را نشان می دهد و استان در تحقق اهداف صادراتی رتبه اول را کسب کرد.
 
وی برنامه های پیش بینی شده برای امسال و سال های آینده در حوزه صنعت، معدن و تجارت را تکمیل و بهره برداری از ۴۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: ازجمله شاخص ترین این طرح ها می توان به طرح ذوب فولاد ۸۰۰ هزار تنی سفیددشت، استهصال منیزیت از دولومیت، نورد سرد فولاد تاراز، شمش و بیلیت سازی فولاد شهرکرد، بهره برداری از یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید لوازم خانگی و... اشاره کرد.
 
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال به نسبت سال گذشته ۱۱۰ درصد رشد اشتغال در پرونده های بهره برداری پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: امید است تا پایان امسال بتوانیم ۲۰ طرح فولادی با آب بری بسیار کم را در استان ایجاد کنیم.
 
رستمی اضافه کرد: برای راه اندازی دو طرح بزرگ پارک اوره لردگان و بروجن مجوزهای لازم اخذ شده، این دو طرح بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار دارند که با بهره برداری از آن های زمینه اشتغال مستقیم ۶ هزار نفر فراهم می شود.
 
وی بیان کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال یک هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲ درصدی داشته است، همچنین تعداد پروانه های قابل بهره برداری ۲۱ درصد رشد و میزان سرمایه گذاری از این طریق نیز ۳۲۵ درصد افزایش داشته است.
 
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر میزان رقم سرمایه گذاری و شغلی است که برای طرح های نیمه تمام این استان در نظر گرفته شده است.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 51052

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51052/ثبت-صادرات-۲۲-میلیون-دلاری-چهارمحال-بختیاری-۱۳۲-معدن-استان-فعال

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir