کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای/

نفوذ امروز با نفوذ دهه 60 متفاوت است/ در جنگ شناختی، آماج حملات خواص و نخبگان

8 تير 1401 ساعت 10:43

معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: باید توجه داشته باشیم نفوذ امروز با نفوذ دهه 60 متفاوت است، این حربه امروز متنوع‌تر و پیچیده‌تر است، نفوذ ابعاد مختلف دارد و انواع فیزیکی، فکری و نرم افزاری دارد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر حمیدرضا مقدم فر معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهید استان رحمان استکی در مسجد جامع شهرکرد، اظهار کرد: شهید بهشتی در بین شهدای بزرگ انقلاب اسلامی درخشش خاصی دارد و این به دو عامل شخصیت ممتاز وی و نوع شهادتش بازمی‌گردد.
 
وی افزود: شهید بهشتی از ابتدای انقلاب اسلامی ایران به فکر کادرسازی و سازماندهی، با عنایت به نگاه و افق بلند و راهبردی بود، در تصویب و بررسی قانون اساسی نقش فوق‌العاده داشت، مدیر تراز انقلاب بود و همچنین بصیرت، دشمن شناسی و... از دیگر صفات این شهید بود.
 
معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه داد: تاسیس حزب جمهوری نه با هدف رسیدن به قدرت بلکه برای نیل به کمک به مردم، کار تشکیلاتی، کادرسازی و کمک به نیرو تشکیل داد.
 
مقدم فر عنوان کرد: امام راحل فرمودند: " شهادت شهید بهشتی درمقابل مظلومیت وی، امر کوچکی است"، بعد از شهادت وی بسیاری به شخصیت والای این شهید پی بردند.
 
وی با اشاره به اینکه هنوز ابعاد زندگی و شخصیتی شهید بهشتی شناخته شده نیست، خاطرنشان کرد: شهید استکی همرزم و همراه شهید بهشتی بود که در نهایت در کنار وی به شهادت رسید.
 
معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اضافه کرد: توصیف شهید استکی در یک کلام این است که " وی یک معلم بزرگ بود"، این شهید یک عارف و سالک بود نه نماینده مردم یک استان در مجلس و بسیاری در شهرکرد هدایت و موفقیت‌های خود در زندگی را از این شهید بزرگوار دارند.
 
مقدم فر با تاکید بر اینکه اگر امروز امثال شهید استکی و بهشتی حضور داشتند بسیاری از خلاء‌ها در نظام جمهوری اسلامی رفع می‌شد، بیان کرد: در واقعه هفت تیر و شهادت 72 تن از یاران انقلاب در این حادثه، یک پدیده شوم به نام نفوذ را باید بررسی کنیم، حربه‌ای که از ابتدا نظام سلطه علیه نظام ایران استفاده است.
 
وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم نفوذ امروز با نفوذ دهه 60 متفاوت است، این حربه امروز متنوع‌تر و پیچیده‌تر است، نفوذ ابعاد مختلف دارد و انواع فیزیکی، فکری و نرم افزاری دارد.
 
معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و باعث می‌شود کار به پیش نرود به دلیل وجود عوامل نفوذ است، مهم‌تر از جنبه فیزیکی نفوذ، جنبه نرم‌افزاری آن است.
 
مقدم فر اظهار داشت: در بین همه جنگ‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم، سخترین آن جنگ شناختی، ادارکی، رسانه‌ای و... است، این نوع جنگ مکمل جنگ‌های فیزیکی است، اگر ادراک و فهم مردم را با شایعه و... در دست بگیرند یا هر چیزی را بهانه کنند که آن را به اصل نظام ربط دهند بسیار خطرناک است.
 
وی افزود: در جنگ شناختی آماج جنگ قبل از مردم خواص و نخبگان هستند، خواص و مردم باید مراقب باشند، مردم و نخبگان باید از دشمن بترسند اگرچه همین دشمنان امروز رو به اضمحلال قرار دارد.
 
معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه داد: اگرچه تاکنون در مزاکرات برجام رفتار نادرستی در پیش گرفته شد اما با روی کار آمدن دولت انقلابی حضور در مذاکرات از روی ضعف دیگر وجود نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 51046

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51046/نفوذ-امروز-دهه-60-متفاوت-جنگ-شناختی-آماج-حملات-خواص-نخبگان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir