کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

اجرای سیستم نوین آبیاری در یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

22 خرداد 1401 ساعت 12:27

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری علاوه بر اینکه مصرف بهینه منابع آبی اتفاق می‌افتد میزان تولید نیز افزایش پیدا می‌کند، در سال جاری حدود یک هزار هکتار در چهارمحال و بختیاری اجرای سیستم‌های نوین آبیاری صورت گرفت.


به گزارش جهانبین نیوز؛ عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در آیین افتتاح طرح سامانه نوین آبیاری تلفیقی ۱۷/۸ هکتاری روستای نصیر آباد بخش گندمان، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان بروجن مشکل جدی منابع آبی دارد لذا اجرای سیستم‌های نوین آبیاری یکی از ضرورت‌های مدیریت بهتر منابع آبی و همچنین بهره‌وری تولید در این شهرستان است.
 
وی افزود: در این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری بالغ بر 65 درصد اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی یکی دیگر از طرح‌های سیستم نوین آبیاری در شهرستان بروجن افتتاح شد، این طرح در سطحی معادل 18.7 هکتار انجام شده است و 11 بهره‌بردار از آن منتفع می‌شوند.
 
ابراهیمی عنوان کرد:  اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در همه نقاط استان توصیه می‌شود و کشاورزان به سمت اجرای این شیوه آبیاری بیایند تا بتوانیم از منابع آبی محدودی که در اختیار داریم حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.
 
وی بیان کرد: در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری علاوه بر اینکه مصرف بهینه منابع آبی اتفاق می‌افتد میزان تولید نیز افزایش پیدا می‌کند، در سال جاری حدود یک هزار هکتار در چهارمحال و بختیاری اجرای سیستم‌های نوین آبیاری صورت گرفت.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی دارد که هر کدام از شهرستان‌ها که بخواهند سیستم‌های نوین آبیاری را اجرا کنند تامین اعتبار منابع دولتی آن را انجام دهد.
 
ابراهیمی اضافه کرد: امسال برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به ازای هر هکتار بالغ بر 40 میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 50924

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50924/اجرای-سیستم-نوین-آبیاری-یک-هزار-هکتار-اراضی-کشاورزی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir