کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ؛

اشتغال مسئله مهم جامعه است/ضرورت مشارکت و همراهی دستگاه ها و متولیان امر

19 خرداد 1401 ساعت 19:39

کریمی بیرانوند گفت: موضوع اشتغال مسئله مهم جامعه است و باید همه دستگاهها و متولیان امر با مشارکت و همدلی در رفع این معضل اهتمام ویژه داشته باشند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در نشست کارآفرینان ، مدیران کاریابی ها و متولیان کارآفرینی استان چهارمحال و بختیاری که چهارشنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۱ در محل سالن جلسات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، تاکید کرد:  تسهیل گری و حمایت از کارآفرینان باید سرلوحه کار قرار گیرد.

وی گفت: موضوع اشتغال مسئله مهم جامعه است و باید همه دستگاهها و متولیان امر با مشارکت و همدلی در رفع این معضل اهتمام ویژه داشته باشند.

کریمی افزود: در این استان ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال وجود دارد و باید از تمام ظرفیت ها در این راستا استفاده گردد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، کارآفرینی را روح حاکم بر مسایل اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: اقتصاد را یک علم اجتماعی و کارآفرینی را جریان ساز اجتماعی می دانیم.

وی کارآفرینان را انسان های بزرگ جریان ساز اجتماعی معرفی کرد و ادامه داد جریان های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در نظام اقتصادی به هم پیوسته هستند

 به گفته وی کارآفرینان معتمد نظام اقتصادی یک کشور هستند و اثر گذاری فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر جامعه دارند و ما باید از تمام ظرفیت های در اختیار در راستای کمک و حمایت از کارآفرینان استفاده کنیم و تمام دستگاه ها، موسسات اعتباری ، بانکها و متولیان امر اشتغال در این راه باید همراه و همسو حرکت کنند و گره گشای کار کارآفرینان و تولید کنندگان امر اشتغال باشند.

کریمی بیرانوند در خصوص اصلاح دستورالعمل و آیین نامه های کاریابی های داخلی و خارجی نیز گفت: در سیاستگذاری و برنامه ریزی جهت توسعه خدمات کاریابی ها، دستورالعمل های مربوطه در بخش های مختلف ضوابط تشکیل دفاتر کاریابی ها و حدود و اختیارات و وظایف این دفاتر در بخش های داخلی و خارجی و تعریف نظام نظارتی و کنترلی برای دفاتر کاریابی ها در جهت تقویت و کارآمدی بهتر و بهینه تر این دفاتر در دست اصلاح می باشد که مراحل نهایی آن در حال انجام هست و انتظار فعالیت بیشتری از کاریابی ها در زمینه پیگیری فرصت های شغلی در  منطقه داریم که ان شالله این امر با همت و تلاش کاریابی ها بعنوان ذینفعان اشتغال محقق گردد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در ادامه جلسه به بررسی  مشکلات مطرح شده از سوی حاضرین در زمینه تخصیص و توزیع اعتبارات. مشکلات اتاق بازرگانی. مسایل بیمه بیکاری و از کارافتادگی و قوانین بازگشت بکار نیز رسیدگی کرد.

گفتنی است؛ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون. کار و رفاه اجتماعی در این نشست که مدیران بانک ها و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی مربوطه در استان بصورت برخط و آنلاین حضور داشتتد؛ از طریق تماس تلفنی، مشکل تنی چند از کارآفرینان پیگیری، مرتفع و تسهیل کردند.

انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 50904

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50904/اشتغال-مسئله-مهم-جامعه-ضرورت-مشارکت-همراهی-دستگاه-متولیان-امر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir