ثبت ۱۴ هزار ملاقات مردمی از سوی نمايندگان تامالاختیار رئيسجمهور در سفرهای استانی
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد صالحی در جمع خبرنگاران و در حاشيه بازدید از مرکز سامد که جهت دریافت مطالبات مردم در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری برپا شده است، اظهار کرد: 29 مجموعه از وزارتخانهها و نهادهای دولتی و عمومی از 48 ساعت قبل از سفر ریاست جمهوری با حضور نماینده تامالاختیار نهاد یا وزارتخانه با مردم ديدار چهره به چهره دارند.
وی افزود: در سفرهای استانی، نمايندگان تامالاختیار رئيسجمهور بهصورت متوسط 14 هزار ملاقات مردمی دارند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ادامه داد: تاکنون حدود ۳ هزار پردازش درخواستهای مردمی در چهارمحال و بختیاری انجام شده است که پس از رفع ایرادات درخواست های مردمی برای آن ها کد رهگیری ارسال میشود.
صالحی عنوان کرد: کاربران ستاد پاسخگویی برخط سامانه سامد در سفرهای ریاست جمهوری به استانها از ساعت 7/30 الی 9:30 دقیقه برای دریافت مطالبات مردمی پاسخگو هستند.
وی خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی رئيسجمهور، ادارهکل رسیدگی به شکایات دفتر ریاست جمهوری به درخواستهای عمومی مردم که در گذشته از طریق برگزاری تجمع اعتراضی و تهیه طومار اعلام شده است، نیز رسیدگی میکند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اضافه کرد: اداره ارزیابی عملکرد و بازرسی رئيسجمهور از یک ماه قبل از سفر ریاست جمهور به استان ها، گزارش فساد و تخلف را جمعآوری میکند، این گزارشات پس از جمعبندی در وزارتخانه مربوطه پیگیری میشود.
صالحی بیان کرد: پس از پایان سفر ریاست جمهور، عملکرد دستگاههای اجرایی و میزان رضایت مردم از آن دستگاهها ارزیابی میشود و این گزارش به استحضار رئیسجمهور میرسد.
وی افزود: مطالبات مردم از هیات دولت در سطح استانی و کشوری پیگیری میشود، اگر درخواست خلاف ضوابط قانونی باشد، فرد اغنا میشود.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ادامه داد: تاکنون 10 هزار و 240 مطالبه مردمی در سامانه سامد چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.
صالحی گفت: بیشترین موضوع درخواستهای ثبت شده مربوط به مسائل معیشتی و اشتغال است، نامههای دریافتی حداکثر تا 72 ساعت پس از پایان سفر ریاستجمهوری ثبت میشود و پاسخگویی به درخواستها حداکثر تا 72 ساعت انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: نمایندگان تامالاختیار رِئیسجمهور در شهرستانها برای پاسخگویی به مشکلات مردمی و احصای مشکلات حضور دارند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مرکز ارتباطات مردمی نماد نهضت خدمت رسانی در سفرهای استانی است که ریاست جمهوری در بدو ورود به شهرکرد آن را نقشه راه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم ترسیم و ابلاغ کردند.
انتهای پیام/۱٠۳۱ج