کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری:

بیش از ۹۰ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

17 خرداد 1401 ساعت 11:16

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۹۲ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شد که در مقایسه با سال ۹۹ این میزان به لحاظ اعتباری ۱۷۷ درصد و به لحاظ وزنی ۲۵۲ درصد رشد داشته است.


به گزارش جهانبین نیوز; علی شهریارپور پیش از ظهر امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برنامه جامع برای کارگروه اشتغال استان با محوریت تولید ناخالص ملی، بازار نیروی کار، صادرات و تحقق و شعار سال تهیه شده است.
 
وی با اشاره به رشد صادرات چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰، افزود: سال گذشته ۹۲ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شد که در مقایسه با سال ۹۹ این میزان به لحاظ اعتباری ۱۷۷ درصد و به لحاظ وزنی ۲۵۲ درصد رشد داشته است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کشورهای مقصد صادرات کالاهای استان به ۱۴ کشور و گروه کالایی به ۱۰ گروه افزایش یافته است.
 
شهریارپور درخصوص نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن ۲.۹ درصد کاهش داشته است.
 
وی با بیان اینکه درصد تحقق اهداف صادراتی در چهارمحال و بختیاری نسبت به دیگر استان‌های کشور بالاتر بوده است، عنوان کرد: در بیکاری استان از رتبه ششم کشور به رتبه دوم ارتقا پیدا کرده است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هنوز نرخ شاخص بیکاری استان ۳ درصد از نرخ کشور بالاتر است و باید برای کاهش این نرخ اقداماتی انجام شود.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 50865

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50865/بیش-۹۰-میلیون-دلار-کالا-چهارمحال-بختیاری-صادر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir