کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب سازمان آبفای چهارمحال و بختیاری:

عدم جیره‌بنده و کاهش افت فشار آب به مصرف عاقلانه مردم بستگی دارد/پیش‌بینی افزایش روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند از 70 به 200

10 خرداد 1401 ساعت 10:39

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب سازمان آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: عدم جیره‌بنده و کاهش افت فشار آب بستگی به مصرف عاقلانه و مسئولیت‌پذیری مردم دارد و این درحالی است که تاکنون مردم همراهی خوبی داشتند.


مراد محمودی معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب سازمان آبفای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تا زمانی که بحث خشکسالی هست قطع به یقین مواردی مانند قطعی آب، افت فشار و جیره‌بندی هم وجود خواهد داشت، اما همه این‌ها بستگی به مسئولیت‌هایی دارد که بر گردن مسئولان و مردم قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه زمستان گذشته بارندگی درحد نرمال بود اما جبران سالیان سال خشکسالی و کمبود بارش نشده است و همچنان دشت‌های استان ممنوعه هستند تصریح کرد: متاسفانه اوضاع آب‌های زیرزمینی مناسب نیست و امسال هم در تابستان دچار مشکلاتی در زمینه کم‌آبی می‌شویم که امید داریم با همراهی مردم و با مصرف درست بتوانیم از این بحران عبور کنیم.
 
محمودی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود شهرستان‌های بن، شهرکرد، بروجن، بخشی از شهرستان سامان، بخشی از شهرستان کوهرنگ، لردگان و خانمیرزا دچار تنش آبی شوند اما درحال حاضر مصرف زیاد نشده است و مشکل خاصی در سطح استان وجود ندارد.
 
معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب سازمان آبفای چهارمحال و بختیاری بیان داشت: متاسفانه میانگین مصرف آب در این استان بالاتر از سرانه است و باید در این زمینه تجدیدنظر شود، در ایام عید بسیاری از مردم این استان در اثر مدیریت فشار اعمال شده دچار مشکلاتی شدند اما هنوز عده‌ای در مصرف آب صرفه‌جویی ندارند و در این زمینه احساس مسئولیت نمی‌کنند.
 
وی تاکید کرد: در بحث مصرف آب نیاز است امر به معروف و نهی از منکر درنظر گرفته شود چراکه با درست مصرف کردن، هم‌وطنان، هم‌استانی‌ها و هم‌شهری‌های ما دچار مشکل نمی‌شوند.
 
محمودی ادامه داد: شرکت آبفا درحال حاضر هیچ برنامه‌ای برای بحث جیره‌بندی آب یا کاهش فشار آن ندارد، اما درصورت مصرف خارج از عرف توسط مردم ما مجبوریم با اعمال مدیریت مصرفی بر روی شبکه‌ها بخشی از بحران را پشت سر بگذاریم این درحالی است که کنترل این وضعیت دست خود مردم است.
 
وی یادآور شد: در شرکت آب و فاضلاب موضوعی تحت عنوان عدم مصرف آب نداریم اما تاکید ما بر استفاده درست است.
 
معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب سازمان آبفای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با کمبود احتمالی آب صورت گرفته و بخشی از آن انجام شده و بخشی دیگر در آینده اجرایی می‌شود گفت: بهسازی تاسیسات یکی از این اقدامات است و تاسیسات درحال به‌روزرسانی یا افزایش ظرفیت هستند.
 
محمودی ادامه داد: عدم جیره‌بنده و کاهش افت فشار آب بستگی به مصرف عاقلانه و مسئولیت‌پذیری مردم دارد و این درحالی است که تاکنون مردم همراهی خوبی داشتند و این کمک بسیاری به ما کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه حدود 70 روستا که اکثر آن‌ها در لردگان و خانمیرزا قرار دارند توسط تانکر آبرسانی می‌شوند افزود: پیش‌بینی می‌شود این تعداد اگر مصرف کنترل نشود افزایش یابد و به بیش از 200 روستا برسد چراکه میزان مصرف در روستاها تقریبا دو برابر و در برخی قسمت‌ها سه برابر مصرف سرانه است.
 
معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب سازمان آبفای چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت حاد در منطقه شهرکرد، بروجن و بن از نظر کمبود آب ادامه داد: احتمال دارد در برخی قسمت‌ها از آبرسانی سیار استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 50824

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50824/عدم-جیره-بنده-کاهش-افت-فشار-آب-مصرف-عاقلانه-مردم-بستگی-پیش-بینی-افزایش-روستاهایی-تانکر-آبرسانی-می-شوند-70-200

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir