کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

لزوم توسعه محور شهرکرد به سمت پلیس راه به دلیل ترافیک بالا

7 خرداد 1401 ساعت 11:49

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: محور شهرکرد به سمت پلیس راه در حال حاضر به صورت چهار خطه است و ترافیک بالای بیش از 15 هزار وسیله نقلیه در روز دارد و لازم این محور به صورت 6 خطه توسعه پیدا کند.


حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: محور شهرکرد به سمت پلیس راه در حال حاضر به صورت چهار خطه است و با ترافیک بالای بیش از 15 هزار وسیله نقلیه در روز مواجه است.
 
وی افزود: طبق مطالعات سال‌های گذشته مشخص شد محور ذکر شده دارای سطح سرویس پایینی است، یعنی تعداد خودرو در ساعت در این محور قابل توجه است و راحتی سفر و رانندگی برای تردد کننده پایین است و ضروری است این محور به صورت 6 خطه توسعه پیدا کند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر همین اساس مطالعاتی از میدان قمر بنی‌هاشم (ع) تا پلیس راه شهرکرد که ترافیک به سمت اصفهان و مسیر بروجن_لردگان تقسیم می‌شود، انجام گرفته است.
 
مقصودی با بیان اینکه در همین محور سه‌راهی قطب صنعتی و ورودی شهرک صنعتی شهرکرد را نیز داریم، گفت: مجموعا بیش از 150 میلیارد تومان برای اجرای دو پروژه 6 خطه شدن محور شهرکرد به سمت پلیس راه و احداث تقاطع غیر هم سطح در ورودی قطب صنعتی نیاز است.
 
وی عنوان کرد: مکاتبه‌ای با وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفته است تا بتوان از محل طرح احداث باند دوم کنارگذر  اصفهان_شهرکرد و محور سامان_چالشتر به سمت تیران استفاده کنیم، به دلیل اینکه عملیات باند دوم که در طرح پیش‌بینی شده است از نظر سازمان برنامه و بودجه خاتمه پیدا کرده بود لازم است ماده 23 برای این پروژه تامین شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در محل سه‌راهی قطب صنعتی مطالعات ژئوتکنیک انجام گرفته و نقشه‌های اجرایی فاز 2 تهیه شده است که به محض تامین اعتبار می‌توانیم عملیات احداث تقاطع غیر هم سطح در این محل را اجرا کنیم.
 
مقصودی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای تعریض محور و احداث تقاطع غیر هم‌سطح در محل قطب صنعتی رقم بسیار بزرگی است و قطعا تامین آن از عهده استان خارج است.
 
وی بیان کرد: قبلا توافق شده بود بخشی از اعتبار برای احداث تقاطع غیر هم سطح از سوی راه و شهرسازی و بخشی از شرکت شهرک‌های صنعتی استان تامین شود اما به دلیل مبلغ قابل توجه این پروژه هنوز تعهدات انجام نشده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سه‌راهی قطب صنعتی بروجن، بیان کرد: در این شهر طرح کمربندی شمالی در دست اجرا است، این کمربندی به دو محور شهرکرد_بروجن و بروجن_مبارکه متصل می‌شود.
 
مقصودی تاکید کرد: ترافیک در محور بروجن_مبارکه تا حدی نیست که نتوان تقاطع غیرهم سطح در ورودی شهرک صنعتی بروجن در آن احداث کرد.
 
وی تصریح کرد: در ورودی شهرک صنعتی سامان، نیز تقاطعی پیش‌بینی شده است و به دنبال اخذ مجوز از شرکت ساخت و توسعه هستیم تا مناقصه برگزار شود.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 50807

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50807/لزوم-توسعه-محور-شهرکرد-سمت-پلیس-راه-دلیل-ترافیک-بالا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir