کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک روانشناس:

بی‌اعتمادی، پیامد اصلی بدقولی

18 ارديبهشت 1401 ساعت 7:30

یک روانشناس در چهارمحال و بختیاری گفت: عمل نکردن به قول ازنظر اخلاقی، عرفی و انسانی درست نیست و روی افراد بدقول نمی‌توان حساب کرد از همین‌رو این افراد شان و منزلت درستی در بین آشنایا ندارند.


فریدونی روانشناس در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: خوش‌قولی به‌نوعی راستگویی است و بدقولی دروغ‌گویی برداشت می‌شود.
 
فریدونی تصریح کرد: افرادی که به قول خود عمل می‌کنند افرادی قابل اعتماد بوده و می‌شود بر روی قول آن‌ها حساب کرد، این افراد وقتی قول می‌دهند همه جوانب را در نظر می‌گیرند.
 
وی اضافه کرد: افراد در هنگام قول دادن باید همه موارد را درنظر داشته باشند و فی‌البداهه تصمیم نگیرند، بهتر است افراد شهامت نه گفتن را در خود تقویت کنند و اگر کاری از دستشان بر نمی‌آید باید با پاسخ قاطع "نه" مسئولیتی در این زمینه نپذیرند.
 
این روانشناس یادآور شد: اگر فردی قولی داد و به هر دلیلی نتوانست به قول خود عمل کند، باید قبل از هر چیز فردی که به او قول داده را از این موضوع مطلع سازد و به این ترتیب به‌‎عنوان فردی بدقول شناخته نشود، اما اگر فرد بدقولی کرد باید شهامت عذرخواهی داشته باشد و درصورت لزوم این کوتاهی را جبران کند.
 
فریدونی با اشاره به تاکیدات دین اسلام و روایات درخصوص لزوم خوش‌قولی بیان داشت: وقتی ما به کسی قول می‌دهیم یعنی متعهد می‌شویم که این کار را انجام می‌دهیم و عمل نکردن به آن ازنظر اخلاقی، عرفی و انسانی درست نیست و روی افراد بدقول نمی‌توان حساب کرد از همین‌رو این افراد شان و منزلت درستی در بین آشنایا ندارند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 50616

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50616/بی-اعتمادی-پیامد-اصلی-بدقولی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir