کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت شهرکرد؛

تاثیر لقمه حلال در زندگی انسان/خداوند متعال استجابت دعا را در رزق حلال قرار داده است

16 ارديبهشت 1401 ساعت 15:25

حجت الاسلام فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد گفت: شغل حلال و غذای طاهر می تواند در استجابت دعا بسیارموثر باشد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: چیزی را که ما به عنوان غذا استفاده می کنیم باید  پاک و طاهر باشد، طهارت چیزی است که در دین به آن تاکید شده است .

وی با اشاره به اینکه نوشیدن شراب حرام است بیان داشت:شراب در فرهنگ و جامعه انسانی ما نجس بوده و نوشیدن آن حرام گوشتی که ذبح شرعی نشده باشد نیز حرام است.

فاطمی با تاکید بر اینکه چیزی که حرام است نباید خورد یا نوشید گفت: همین پاک بودن ها در مستجاب شدن دعا نقش دارد، شغل حلال و غذای طاهر می تواند در برآوردن شدن دعا موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: خدواند دزر یک حدیث قدسی می فرماید که از تو باد دعا کرد و بر من اجابت یعنی کار من اجابت کردن است و اینجا نکته مهمی است که خداوند از هیچ دعایی غافل نمی شود مگر دعای کسی که حرام باشد که آن مستجاب نمی شود.

فاطمی تشریح کرد: در یکی از روایات آمده است که، کسی که مال خود را از راه حرام و غل و غش به دست بیاورد کیفر این گناه در روز آخرت به عنوان مدال اعمالش بر گردنش آویزان می‌شود.

فاطمی با بیان اینکه کسانی که خیانت می کنند در روز محشر باید جواب پس دهند عنوان کرد: همه ما باید مراقب اعمال و رفتارمان باشیم چراکه نسبت به ذره ذره آن باید جواب پس دهیم.

انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 50614

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50614/تاثیر-لقمه-حلال-زندگی-انسان-خداوند-متعال-استجابت-دعا-رزق-قرار-داده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir