کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری:

تکرار تخلفات حادثه‌ساز، محرومیت از رانندگی را به‌ دنبال دارد/نصب دوربین کنترل سرعت در کاشانی شرقی در 6 ماهه نخست سال

8 ارديبهشت 1401 ساعت 8:44

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری گفت: تخلفات حادثه‌ساز به‌نوعی خط قرمز ما هستند و خودروهای متخلف برای بار اول توقیف و بعد از مدت مشخصی ترخیص می‌شود اما درصورت تکرار به جرم اخلال در نظم عمومی به دادستانی و مقام قضایی معرفی شده و پیشنهاد محرومیت از رانندگی نیز داده می‌شود.


ایرج حسین پور رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  از سال 1400 تا یک ماهه 1401 در بحث تخلفات حادثه‌ساز 31 هزار و 884 فقره برخورد داشتیم که شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکات نمایشی، دور زدن غیرمجاز، تخلفات موتورسواران و... بوده است.
 
وی با بیان اینکه بعضی از تخلفات به‌صورت عمدی از سوی رانندگان خصوصا در ساعات پایانی شب رخ می‌دهد، تصریح کرد: راهنمایی و رانندگی استان چند خودروی نامحسوس برای کنترل خودروهای متخلف به‌کارگیری کرده است.
 
حسین‌پور یادآور شد: تخلفات ذکرشده به‌نوعی خط قرمز ما هستند و در سال گذشته 402 دستگاه خودرو با این تخلفات به پارکینگ انتقال داده شدند که با هماهنگی با مقام قضای ترخیص این وسایل نقلیه برای بار اول حداقل سه هفته و درصورت تکرار تخلف با عناوین یادشده به جرم اخلال در نظم عمومی به دادستانی و مقام قضایی معرفی شده و پیشنهاد محرومیت از رانندگی نیز داده می‌شود.
 
رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری بیان داشت: عموما پلاک خودروها به نام پدر خانواده است و از همین‌رو پیامک تخلف برای وی ارسال می‌شود، به این ترتیب والدین مسئول هستند و باید پیگیری کنند و برای حل این مشکل از فرزندان خود توضیح بخواهند.
 
حسین‌پور افزود: از آنجایی که مردم از خیابان کاشانی شرقی به‌عنوان پیاده‌راه استفاده می‌کنند، لازم است با نصب دوربین کنترل مستمر صورت گیرد که با هماهنگی با شهرداری این مهم در 6 ماه اول سال محقق می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: با نصب دوربین رانندگان موظف به رعایت سرعت قانونی خواهند بود و به این ترتیب تراکم ترافیکی ایجاد شده و راه برای وقوع تخلف بسته خواهد شد، شب‌ها نیز پلاک خودروی متخلف با دستور دادستانی قرائت و برابر قانون برخورد می‌شود.
 
حسین پور اضافه کرد: پلیس ناجا برای کاهش حجم مراجعه به پلیس+10 و کاهش هزینه‌ها و برای راحتی مردم برنامه کاربردی "پلیس من" با قابلیت خدمات در حوزه راهور راه‌اندازی شده است که ترخیص اینترنتی یکی از قابلیت‌های آن است و شهروندانی که به هر علت خودرو یا موتورسیکلتیشان به پارکنگ منتقل می‌شود می‌توانند بدون مراجعه به مقر پلیس با نصب این برنامه درخواست خود را ثبت کنند و روند ساده‌ای هم دارد.
 
وی افزود: بعد از اجرای این پروسه درخواست به پلیس ارجاء و کاربر پلیس بعد از تائید صحت موضوع اگر منع قانونی نباشد و جزء خودروهای حادثه‌ساز نباشد تائید ترخیص را صادر می‌کند و پیامک ترخیص صادر ارسال شده و مالک می‌تواند با مراجعه به محل توقف موتور سیکلت یا خودرو نسبت به ترخیص اقدام نماید.
 
رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای رفع توقیف خود بنده شخصا دستور می‌دهم خاطرنشان کرد: خودروهایی که به‌عنوان خودروی متخلف در سیستم ما به ثبت رسیده‌اند برای ترخیص اینترنتی هم نیاز به دستور دارند.
 
وی گفت: سال گذشته تا پایان اسفندماه طرح بخشش جرائم را داشتیم و استقبال خوبی صورت گرفت که طی آن دوبله جرائم بخشیده شد، اما امسال فعلا اطلاع‌رسانی نشده و در بحث ترخیص وسایل بخششی داریم که تا عید سعید فطر اجرا می‌شود و شهروندان در یک فرصت یک‌ساله بدون پرداخت خلافی یا خودرویی که بیمه ندارد را با اخذ تعهد به وسیله یدک‌کش خودرو را می‌توانند خارج و بیمه شخص ثالث را اخذ کنند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 50529

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50529/تکرار-تخلفات-حادثه-ساز-محرومیت-رانندگی-به-دنبال-نصب-دوربین-کنترل-سرعت-کاشانی-شرقی-6-ماهه-نخست-سال

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir