کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون علمی و نوآوری پارک علم و فناوری:

کمک به توسعه زیست بوم اصلی ترین کاری که شرکت های دانش بنیان باید انجام دهند

7 ارديبهشت 1401 ساعت 13:08

مهرداد سلیمی معاون علمی و نوآوری پارک علم و فناوری گفت: اصلی ترین کاری که بتواند شرکت های دانش بنیان انجام دهند کمک به توسعه زیست بوم و فناوری و نوآوری است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ مهرداد سلیمی معاون علمی و نوآوری پارک علم و فناوری  اظهار کرد: زمانی که ایده و دانش بخواهد به پول تبدیل شود ، شرکت های دانش بنیان می توانند حمایت هایی را انجام دهند.

سلیمی با اشاره به اینکه جامعه هدف ما واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ است بیان داشت:  ما در 3 مقطع افراد دارای ایده را وارد پارک علم و فناوری می کنیم.

وی با اذعان بر اینکه در رشد مقدماتی سه مورد اصلی پذیرش می شود گفت:  ایده، برنامه کاری، تیم کاری سه مورد اصلی است که باید فرد مورد نظر داشته باشد تا بتوان آن را پذیرش کرد.

سلیمی با تاکید بر اینکه  باید تیم و ساختار شکل گیرد که ایده را به تجاری سازی برساند گفت: در پارک علم و فناوری و مرکز رشد حمایت های ویژه ای می شود .

وی با اشاره به اینکه  صاحبان ایده و ایده پردازانی نداریم که معطل فضای فیزیکی و حمایت باشند گفت: در فرایند تبدیل ایده به پول یکی از نیازهای ما بحث آموزش و مشاوره است که صاحبان ایده در این فرایند می توانند با راه های ارتباطی که وجود دارد و با مراجعه به مراکز نیازها را برطرف کنند.

سلیمی یادآور شد: ایده پردازانی که در پارک علم و فناوری استقرار پیدا می کنند می توانند از فضای فیزیکی ، تجهیزات زیر ساختی و تسهیلات استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های ما به دنبال ترویج فرهنگ اقتصادی دانش بنیان و طبق سند چشم انداز 1404  این است که شرکت های دانش بنیان را بتوانیم به 50 هزار برسانیم.

سلیمی با تاکید بر اینکه از طریق شرکت های دانش بنیان می توان این وضعیت را بهبود بخشید گفت: سنجیدن سطح فن آور یک محصول یا شرکت فرایند خاص خود را دارد و هرچقدر فنی تر باشد، شرکت دانش بنیان سطح بالاتری خواهد داشت.

وی در پایان تشریح کرد: شرکت های دانش بنیان به دو دسته نوپا و تولیدی تقسیم می شود که واحد های صنعتی بزرگ در غالب شرکت های دانش بنیان تولیدی قرار می گیرند.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 50524

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50524/کمک-توسعه-زیست-بوم-اصلی-ترین-کاری-شرکت-های-دانش-بنیان-باید-انجام-دهند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir