کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری؛

اجرای طرح «ایران جوان بمان» نیاز کشور است

7 ارديبهشت 1401 ساعت 10:56

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح «ایران جوان بمان» نیاز کشور است و یکی از موضوعاتی که باید بیش از پیش به آن پرداخت مساله جمعیت است که نیاز به فرهنگ سازی و اقناع دارد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه همایش سبک زندگی با رویکرد افزایش جمعیت و طرح «ایران جوان بمان» با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر دفاعی و تسلیحاتی مقتدر و توانمند است، گفت: دشمن جرات ندارد در حوزه نظامی به ایران نگاه چپ داشته باشد؛ اما تلاش خود را دارد، تا در حوزه فرهنگی به اهداف خود برسد، که باید بسیار هوشیار باشیم و با جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است این نقشه‌ها را خنثی کنیم.

حیدری با تاکید بر تقویت روحیه جهادی در ادارات استان، افزود: انتظار می‌رود پاسخگویی به مردم و حفظ کرامت ارباب رجوع در ادارات حفظ شود.

وی در این همایش که با موضوع سبک زندگی برگزار شده بود، اظهار کرد: موضوع دیگر که در سبک زندگی از اهمیت والایی برخوردار است موضوع حجاب و عفاف است، که در همین مورد کمیسیون‌هایی تشکیل شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از موضوعاتی که باید بیش از پیش به آن پرداخت مساله جمعیت است که نیاز به فرهنگ سازی و اقناع دارد.

برای افزایش جمعیت در کشور باید اقناع‌سازی کرد

علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش، جوان ماندن کشور را ضرورتی اساسی دانست و گفت: برای افزایش جمعیت در کشور باید اقناع‌سازی کرد.

وی افزود: با توجه به فرمان و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته برای توجه ویژه به جمعیت و افزایش آن، طرحی برای جوان ماندن جمعیت کشور در سازمان بسیج مستضعفین در دستور کار قرار گرفته است.

اکبری تصریح کرد: در این راستا، طرح «ایران، جوان بمان» از سوی سپاه پاسداران در دستور کار قرار گرفت و نشست‌های آن در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) یادآور شد: اجرای مطلوب این طرح با بهره‌مندی از توان کارشناسان و مسئولان چهارمحال و بختیاری و خدمات متقابل به مردم کشور و استان برای فرزندآوری از ابلاغیه‌های دولت سیزدهم بود.

سردار اکبری افزود: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین به‌منظور اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم استان تا رده‌های پایگاه‌های مقاومت این مسئولیت را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه راهبردی جمعیت و ستادی در مجموعه سپاه و بسیج با عنوان«ایران جوان بمان» خاطرنشان کرد: رشد جمعیت و فرزندآوری هم نیاز به اقناع‌سازی دارد و هم باید حمایت‌هایی در این خصوص ارائه شود.

مکتب ما غنی است و همه چیز دارد

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر نماینده ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری هم در این همایش گفت: از حیث پشتوانه فکری و گفتمان اسلامی، مبانی قرآنی و اعتقادی و آموزه های دینی ما دستمان پر است و مکتب ما غنی است و همه چیز دارد.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه، آموزه های قرآنی و دینی برای تأمین رزق و روزی از سوی خداوند متعال را یادآوری نمود و در پایان بر اهتمام مسئولان برای حمایت از طرح«ایران جوان بمان» تأکید کرد.

مدیر کل صداو سیمای استان چهارمحال و بختیاری نیز در حاشیه این همایش با اعلام آمادگی برای پخش و تولید محتوای اثرگذاری با موضوع سبک زندگی و افزایش جمعیت، گفت: شرایط اقتصادی و معیشتی و بیکاری مشکلات اشتغال باعث کاهش ازدواج و کاهش فرزندآوری شده ولی باید بپذیریم که علقه فرهنگی اولویت اول در این موضوع است.

افشاری نیا افزود: دستگاه های اجرایی، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت اجتماعی استانداری و بویژه معاونت اجتماعی سپاه به جد وارد این موضوع شده اند و باید کمیته رسانه ای هم فعال شود تا تولیدات از طریق صدا و سیما منعکس شود.

در این همایش تعدادی از کارشناسان و مسئولان حاضر به بیان نقطه نظرات خود درباره طرح ایران جوان بمان، سبک زندگی و موضوع افزایش جمعیت پرداختند.

انتهای پیام/1030 ج


کد مطلب: 50521

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50521/اجرای-طرح-ایران-جوان-بمان-نیاز-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir