کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری/

از ابتدای سال تاکنون 250 تن مرغ در چهارمحال و بختیاری توزیع شده است/ ادامه دار بودن عرضه کالاهای اساسی تا پایان ماه رمضان

5 ارديبهشت 1401 ساعت 10:07

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از یکم فروردین ماه امسال حدود 250 تن مرغ منجمد، 456 تن روغن، 594 تن برنج توزیع شد، توزیع این کالاهای اساسی در قالب طرح ضیافت تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.


خالد طاهری معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: براساس قانون انتزاع بخشی از وظایف به ویژه در حوزه بازار محصولات کشاورزی برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی گزاشته شد.
 
وی افزود: در همین راستا کالاهای مورد نیاز مردم در ایام نوروز تامین شد و امسال ازجمله سال‌هایی بود که بازار آرامش خوبی داشت، نوسانات قیمت بسیار کم بود، تلاش شد تنش‌ها در بازار کم باشد و هیچ مشکلی به لحاظ کالاهای اساسی وجود نداشت.
 
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کالاهای اساسی در حوزه جهاد کشاورزی شامل شکر، گوشت، برنج و... در اختیار فروشگاه‌های منتخب، ادرات، بازارچه روز و... قرار گرفت، کالای اساسی توزیع شده نیز در سامانه کالاهای اساسی ثبت شدند.
 
طاهری عنوان کرد: در ایام نوروز در هر شهرستان دو اکیپ برای رصد، نظارت و بازرسی بازار پیش‌بینی شد و در صورت مشاهده تخلف، ثبت، ضبط و بعد از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: از یکم فروردین ماه امسال حدود 250 تن مرغ منجمد، 456 تن روغن، 594 تن برنج توزیع شد، توزیع این کالاهای اساسی در قالب طرح ضیافت تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
 
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر 60 تن گوشت منجمد قرمز آماده توزیع است، حدود 18 تن از این میزان در حال توزیع در فروشگاه‌ها است و مابقی آن نیز تا آخر ماه رمضان توزیع می‌شود.
 
طاهری بیان کرد: در بحث گوشت مرغ نیز مشکلی وجود ندارد و روزانه چیزی حدود 85 تن مرغ گرم در سطح چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه مرغ مازاد تولیدی در چهارمحال و بختیاری به استان‌های دیگر ارسال شد، تاکید کرد: بر همین اساس اجازه خروج 20 تن مرغ مازاد تولیدی در این استان به کرمان صادر شد، همچنین استان اصفهان نیز دیگر مشتری گوشت مرغ از استان بود.
 
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: روزهای 27 و 28 اسفندماه سال گذشته 300 تن مرغ در بازار استان عرضه شد، و در روزهای آخر سال چیزی حدود 620 تن کشتار انجام شد و مرغ در بازار وجود داشت، اما در این روزها تقاضا بالا بود.
 
طاهری ادامه داد: چهارمحال و بختیاری ازجمله استان‌هایی در کشور بود که قیمت مرغ در آن ثابت باقی ماند و هیچ افزایش قیمتی درخصوص این کالا در بازار رخ نداد، در حالی که استان‌های دیگر با مشکلاتی در این زمینه مواجه بودند.
 
وی با بیان اینکه برنجی که در بازار چهارمحال و بختیاری توزیع شد، پاکستانی، هندی و تایلندی بود، عنوان کرد: در قیمت‌گذاری برنج ایرانی دخالتی نداریم و انجمن برنج کشور متولی است، این استان در واقع مصرف کننده برنج ایرانی است و نیاز استان از استان‌های شمالی تامین می‌شود که متاسفانه به دلیل حضور دلال‌ها و واسطه‌ها شاهد افزایش قیمت برنج ایرانی باشیم.
 
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برنج ایرانی هم‌اینک با قیمت 40 تا 70 تومان در بازار عرضه می‌شود و اعتقاد داریم که قیمت این محصول بالا است، نقشی در تعیین قیمت نداریم اما بازرسی و نظارت بازار به صورت مستمر انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/1031ج
 
 
 
 
 
 


کد مطلب: 50492

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50492/ابتدای-سال-تاکنون-250-تن-مرغ-چهارمحال-بختیاری-توزیع-شده-ادامه-دار-بودن-عرضه-کالاهای-اساسی-پایان-ماه-رمضان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir