کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

بارش‌ها چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

4 ارديبهشت 1401 ساعت 11:37

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بارش‌ها به‌صورت رگباری پیش‌بینی می‌شود گفت: از اواخر وقت امروز و امشب انتظار داریم بارش‌ها از نیمه غربی استان آغاز شود و برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اکثر نواحی استان شاهد بارندگی خواهند بود.


مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از امروز کشور خصوصا شمال غرب و غرب در دامنه فعالیت این سامانه قرار گرفته و به تدریج این استان هم تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه بارش‌ها به‌صورت رگباری پیش‌بینی می‌شود افزود: از اواخر وقت امروز و امشب انتظار داریم بارش‌ها از نیمه غربی استان آغاز شود و برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اکثر نواحی استان شاهد بارندگی خواهند بود.
 
چراغ‌پور ادامه داد: شدت بارش‌ها در نیمه غربی، شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، قسمت‌هایی از کیار و در جنوب، لردگان و قسمت‌هایی از خانمیرزا و جنوب بروجن پیش‌بینی می‌شود.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در در اکثر نواحی استان شاهد بارندگی خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه بارش‌ها به‌صورت نقطه‌ای می‌تواند باعث بالا آمدن آب رودخانه و و جاری شدن مسیل‌ها شود و به عشایر و دامداران و گردشگران توصیه می‌شود در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نداشته باشند چراکه رعد و برق و احتمال وقوع صاعقه وجود دارد.
 
چراغ‌پور گفت: هم‌استانی‌ها و به‌ویژه کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند، همچنین در این مدت وزش نسبتا شدید باد را به‌صورت لحظه‌ای شاهد خواهیم بود و گلخانه‌داران نسبت به تحکیم سازه‌های خود اقدام نمایند.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: احتمال بارش تگرگ در این مدت دور از انتظار نیست و از نظر دمایی امروز صبح شهرکرد و بلداجی با یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه استان و شهرکرد سردترین مرکز استان در کشور بودند، اما افزایش دما را از امروز شاهد خواهیم بود.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 50484

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50484/بارش-ها-چهارمحال-بختیاری-فرا-می-گیرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir