کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری/

مستند «یک قایق روی دریا» به هفتادمین جشنواره ترنتو ایتالیا راه یافت

4 ارديبهشت 1401 ساعت 9:53

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: فیلم مستند یک قایق روی دریا به کارگردانی آرمان قلی پور دشتکی و تهیه کنندگی حوزه هنری استان در بخش کودکان جشنواره ترنتو ایتالیا راه یافت.


محسن باقری دستگردی مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مستند یک قایق روی دریا در مورد محمدرضا معلم جوان روستای چشمه قاسم استان است، روستایی با دو خانواده و چهار دانش آموز دختر، هریک از این بچه ها برای آینده خود رویایی دارد و معلم جوان برای نزدیک کردن آن ها به رویاهایشان و برای رسیدن به مدرسه آن سوی رود باید از آب عبور کند.

وی افزود: آرمان قلی پور دشتکی کارگردان این مستند، ساخت بیش از 10 فیلم مستند گُنج، استشهادی برای خانعلی، آنسوی حصار، کاپیتان 22، تنها میان سنگ ها، فرزندان خونیار، چامون و زری را در کارنامه خود دارد.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عوامل فیلم یک قایق روی دریا را آرمان قلی پور دشتکی به عنوان محقق، فیلمبردار، تدوین و کارگردان، ندا رحمانپور صدابردار و صدا گذار، رضا یزدانی به عنوان مجری طرح و سجاد قلی پور مدیر تولید تشکیل داده اند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ جشنواره «ترنتو» که از سال 1952 آغاز به کار کرده و از قدیمی‌ترین جشنواره‌های اروپاست که به نمایش فیلم‌هایی با موضوع کوهستان، ماجراجویی و اکتشاف می‌پردازد.

این جشنواره در هشت بخش مختلف از جمله؛ بخش رقابتی اصلی فیلم‌های مستند بلند و کوتاه، بخش نمایش ویژه، بخش سرزمین‌های بلند، بخش فیلم‌های سینمایی، بخش آینده مردم در سرزمین‌های کوهستانی، بخش داستان‌ها و نویسندگان، بخش مستندهای محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی و همچنین بخش مقصد گرینلن برگزار می‌شود.
 




انتهای پیام/1031ج
 
 


کد مطلب: 50479

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50479/مستند-یک-قایق-روی-دریا-هفتادمین-جشنواره-ترنتو-ایتالیا-راه-یافت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir