کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری/

استفاده از ابزار هنر باعث هویت‌بخشی و آرامش در حوزه میراث‌فرهنگی می‌شود

31 فروردين 1401 ساعت 12:29

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: همکاری حوزه هنری و میراث فرهنگی باید بیشتر شود چرا که استفاده از ابزار هنر باعث هویت‌بخشی و آرامش در حوزه میراث‌فرهنگی می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ علی‌رضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در دیدار با رئیس حوزه هنری استان؛ اظهار کرد: همکاری حوزه هنری و میراث فرهنگی باید بیشتر شود چرا که استفاده از ابزار هنر باعث هویت‌بخشی و آرامش در حوزه میراث‌فرهنگی می‌شود.
 
وی افزود: تعریف و برگزاری رویدادهای استانی و ملی در حوزه‌های مرتبط  بین حوزه هنری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری باید در دستور کار قرار گیرد و به زودی با کارشناسی های بیشتر اولین برنامه مشترک بین سازمانی را انجام خواهیم داد.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از گذشته هنرمندان با میراث فرهنگی و گردشگری عجین بوده اند چرا که بنا های تاریخی که در استان و کشور وجود دارد به دست هنرمندان فرهیخته ایران زمین ساخته شده و ما برای بازسازی و مرمت میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری از توان هنرمندان استان بهره‌گیری می کنیم.
 
جیلان عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد با تهیه برنامه‌های مدون و ارتباط با هنرمندان برای توسعه حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از دیدگاه هنرمندانه حوزه هنری و هنرمندان استان استفاده کنیم چرا که برخورد هنرمندانه با آثار تاریخی و اماکن گردشگری باعث افزایش جذب توریست و رونق اقتصادی در استان خواهد شد.
وی اضافه کرد: حوزه هنری استان می تواند از ظرفیت اماکن تاریخی این استان برای برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری استفاده کنند.
 
احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار اظهار کرد: زبان هنر بهترین راه کار برای معرفی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری است.
 
وی افزود: حوزه هنری در برنامه های اجرای خود تلاش خواهد کرد در قالب رویدادهای هنری زمینه مناسبی برای معرفی مناطق، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری فراهم کند.
 
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تئاتر، موسیقی، ادبیات نمایشی و آثار تجسمی را از ظرفیت‌های مهم حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اعلام و تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها و بهره‌مندی از توان هنرمندان در تحقق بهتر و سریع‌تر سیاست‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نقش‌آفرینی می‌کند.
قائدی یادآور شد: اکنون یک مجموعه عکس  از 35 نفر از بهترین عکاسان چهارمحال و بختیاری با عنوان "بی‌کرانگی آسمان" در حوزه هنری  تهیه و آماده چاپ شده است که آثار این مجموعه می تواند معرف مناطق و سبک زندگی، گردشگری و استان چهارمحال و بختیاری باشد و میتوان به عنوان اثری مشترک با میراث فرهنگی و گردشگری استان به چاپ رساند.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 50461

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50461/استفاده-ابزار-هنر-باعث-هویت-بخشی-آرامش-حوزه-میراث-فرهنگی-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir