کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری/

رویکرد دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی و توسعه تکنولوژی باشد

29 فروردين 1401 ساعت 10:26

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: رویکرد دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی و توسعه تکنولوژی باشد، بحث تکنولوژی یک دهه است مطرح شده است و به همان نسبت باید از طریق توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان این مهم ارتقا یابد.


اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" انتخاب شد.
 
وی افزود: تاکیدات بسیاری وجود دارد تا از حوزه اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان که اقتصادی کم وزن است، حرکت کنیم.
 
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بانک جهانی تعریفی از اقتصادی دانش بنیان ارائه کرده است مبنی بر اینکه دانش‌بنیان موتور محرک رشد اقتصادی است که می‌تواند برای جذب و خلق و تقویت پایه‌های اقتصادی موثر باشد.
 
پیرعلی عنوان کرد: برای دستیابی به یک اقتصاد دانش بنیان قوی باید یک تغییر نگرش در ما بوجود آید، اگر نسل جدید و شغل‌های جدید را باور نداشته باشیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم بود.
 
وی خاطرنشان کرد: فناوری در لایه‌لایه زندگی رسوخ کرده است و با توجه به پیچیدگی‌های این مهم باید برای همراهی با آن برنامه‌ریزی داشته باشیم، همچنین ظرفیت علم و دانش نامحدود است و هر روز شاهد ظهور فناوری‌های جدید هستیم.
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: انسان بعد از کشاورزی و تولید غذا به سمت صنعت و تولید حرکت کرده است، این یعنی از تولید سنتی به سمت تولید صنعتی در حال حرکت هستیم و این باید برای مدیرانی که برنامه‌ریزی می‌کنند مورد توجه قرار گیرد.
 
پیرعلی بیان کرد: آینده جهان، دنیای تکنولوژی‌هایی همچون نانو، هوش مصنوعی، بیوزیست‌ها، اینترنت اشیا و... است، طی سال‌های گذشته نیز شاهد بودیم که مشاغلی منسوخ و مشاغل جدید جایگزین آن‌ها می‌شدند.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر مولفه‌های دانایی محوری و نوآوری، نیروی انسانی کارآفرین و خلاق، واحدهای تحقیق و توسعه در کارخانه‌ها، دانشگاه‌ها و... هستند.
 
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رویکرد دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی و توسعه تکنولوژی باشد، تصریح کرد: بحث تکنولوژی یک دهه است مطرح شده است و به همان نسبت باید از طریق توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان این مهم ارتقا یابد.
 
پیرعلی افزود: دستگاه‌های اجرایی به عنوان کارگزاران نظام باید کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را از دره مرگی که ایجاد شده است نجات دهند، این مهم ابتدا با تحقیق، سپس با توسعه، بعد از آن تجاری سازی و... انجام می‌شود تا ایده در نهایت به تولید، فروش و کسب درآمد برسد.
 
وی با تاکید بر اینکه ستاد توسعه دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال باید در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود، ادامه داد: از ظرفیت‌های استان همچون دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز پژوهشی و... در بحث اشتغال و تولید دانش بنیان به ویژه در زمینه کشاورزی استفاده کنیم، در حال حاضر 4 درصد شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی فعال هستند و چون کشاورزی یکی از ظرفیت‌های استان است باید این شرکت‌ها توسعه پیدا کنند.
 
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: کمیت و کیفیت شرکت‌های دانش بنیان در استان بررسی می‌شود و در مجموعه دانشگاه‌ها در حوزه پایان نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی کار خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 50436

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50436/رویکرد-دانشگاه-ها-باید-سمت-کارآفرینی-توسعه-تکنولوژی-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir