کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس سازمان بسیج عشایری کشور:

اقدامات شایسته بسیج عشایری در راستای محرومیت زدایی / به استقبال یک رویدار بزرگ فرهنگی می رویم

28 فروردين 1401 ساعت 12:10

سرهنگ احمد سعیدی رییس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: به استقبال یک رویداد بزرگ فرهنگی خواهیم رفت و آن برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۱٠ هزار شهید جامعه عشایر به میزبانی مردم فهیم، غیور و شهیدپرور چهارمحال و بختیاری می رویم.


به گزارش جهانبین نیوز؛  سرهنگ احمد سعیدی رییس سازمان بسیج عشایری کشور صبح امروز در آئین اختتامیه ۲۸۳ واحد مسکن مددجویی و یک هزار و ۲۵٠ پروژه محرومیت ‌زدایی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به استقبال یک رویداد بزرگ فرهنگی خواهیم رفت و آن برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۱٠ هزار شهید جامعه عشایر به میزبانی مردم فهیم،  غیور و شهیدپرور چهارمحال و بختیاری می رویم.
 
وی با اشاره به اینکه این استان استقبال خوبی برای میزبانی از این کنگره داشتند و این جز اولین هایی است که در این استان کم نبوده تصریح کرد: در راستای این کنگره رویکردی در ذیل این آن تعریف شده تحت عنوان خدمات رسانی به محرومین و کمک های مومنانه و از سال ۹۸ اقدامات قابل توجهی در این زمینه در سازمان بسیج عشایری صورت گرفته است.
 
رییس سازمان بسیج عشایری کشور ادامه داد: امروز در استان های عشایرنشین به مناسبت شب ولایت امام حسن (ع) پویش یا امام حسن مجتبی را داشتیم و به موازات آن در اکثریت مناطق عشایرنشین درحال اجرا است.
 
وی افزود: کمک هایی در حوزه مختلف محرومیت زدایی و خدمت رسانی داشته ایم و از ابتدای فرمان مقام معظم رهبری ۲۵٠ هزار بسته کمک مومنانه در میان عشایر توزیع شده است.
 
سعیدی یادآور شد: ۲٠ هزار راس دام سبک و ۲٠٠ راس دام سنگین در راستا اجرای نذر قربانی در بین سایر نیازمندان توزیع شده ، همچنین ۲ هزار سری جهیزیه در اختیار جوانان نیازمند عشایر قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: در راستای پویش کاشت درخت در رده های بسیج عشایر با عنوان هر شهید یک نهال یعنی کشت ۱٠ هزار نهال را داشتیم که با همکاری جامعه عشایری قریب ۱٠٠ هزار نهال کاشته شد.
 
رییس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: اقدامات بسیار و قابل توجهی در بحث آبرسانی، احیای قنوات، توزیع آب با تانکر، توزیع لوازم التحریر، توزیع بسته های بهداشتی، ساخت آبشخور و حمام ضدکنه و... صورت گرفته است و اخیرا سایت شهدای عشایر راه اندازی شد و آمار این شهدا تهیه شده است.
 
انتهای پیام/۱٠۲۶ج
 
 


کد مطلب: 50425

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50425/اقدامات-شایسته-بسیج-عشایری-راستای-محرومیت-زدایی-استقبال-یک-رویدار-بزرگ-فرهنگی-می-رویم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir