کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) تاکید کرد

تشکیل ۳ کوتل و ۲۴ مافیه برای مدعوین کنگره ملی 10 هزار شهید عشایر

28 فروردين 1401 ساعت 9:23

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) گفت: سه کوتل و ۲۴ مافیه با عکس شهید شاخص هر استان در کنگره شهدا تشکیل شود تا معرف رسومات ایلات بختیاری به مهمانان و قبایل استان های دیگر باشد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در حاشیه نشست با طوایف و متنفذین محلی عشایری در راستای برگزاری بهتر کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایر کشور که باحضور رئیس سازمان بسیج عشایر کشور و اعضای ستاد کنگره تشکیل شد، اظهار کرد: کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایر کشور برای اولین بار برگزار می شود و استان ما میزبان برگزاری این کنگره است.

اکبری افزود: بیعت ماندگار عشایر بختیاری با امام راحل (ره) در سال ۵۷ و اولین اعزام کاروان پیاده کشور از منطقه عشایر نشین لردگان به جبهه های جنگ ، از دیگر افتخارات استان ما از زمان انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) ضمن بیان اینکه مردم استان چهارمحال و بختیاری مهمان نواز و‌ ولایت مدارند گفت: خانواده معظم شهدا از ۲۴ استان کشور در این استان حضور پیدا می کنند و وظیفه مردم و طوایف استان استقبال، میربانی و بدرقه شایسته از مهمانان است.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا مهمانان را با رسم و رسوم بختیاری در استان چهارمحال و بختیاری آشنا کنیم و استان را به دیگران معرفی کنیم.

سردار اکبری عنوان کرد: از ظرفیت حوزه های مقاومت بسیج عشایری باید نهایت استفاده را در آیین بندی ورودی کنگره کرد و وظایف باید تقسیم بندی شود.

وی ضمن اشاره به آیین و رسومات بختیاری‌ها اظهار کرد:  سه کوتل و ۲۴ مافیه با عکس شهید شاخص هر استان در کنگره شهدا تشکیل شود تا معرف رسومات ایلات بختیاری به مهمانان و قبایل استان های دیگر باشد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) گفت: مافیه و کوتل از رسومات قدیمی ایلات بختیاری برای مراسم ترحیم بزرگان است که مختص بختیاری های استان ما و چند استان همجوار است و ممکن است برای مهمانان این کنگره جذاب باشد.

سردار اکبری در پایان جلسه ابراز کرد: سعی می کنیم تا با هم اندیشی شما طوایف و قبایل باید برنامه ای در خور شان شهدا و خانواده های آن ها برگزار شود و استان چهارمحال و بختیاری سربلند ازین میزبانی بیرون آید.

انتهای پیام/1030 ج


کد مطلب: 50414

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50414/تشکیل-۳-کوتل-۲۴-مافیه-مدعوین-کنگره-ملی-10-هزار-شهید-عشایر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir