کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی/

بر سر مسئله آب با هیچ کس معامله نمی کنیم/ آبگیری غیرقانونی تونل گلاب باید متوقف شود

25 فروردين 1401 ساعت 11:59

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر سر مسئله آب با هیچ کس معامله نکرده ایم و نمی کنیم، تونل بهشت آباد متوقف شده و متوقف می ماند و اینکه با وقاحت در حال آبگیری تونل گلاب هستند نیز باید متوقف شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد راستینه پیش از ظهر امروز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تحولات بزرگی در عرصه بین المللی رخ داد و این وقایع باعث شد جایگاه جمهوری اسلامی در این تحولات رشد چشمگیری کند.

 
وی افزود: یکی از این وقایع حمله روسیه به اکراین بود که نشان داد دوران گفت و گو با کدخدا به پایان رسیده است.
 
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه: کارهای بزرگی توسط مجلس شورای اسلامی انجام شده است که تصویب قانون امنیت غذایی، قانون جهش مسکن،قانون جهش دانش بنیان، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، رتبه بندی معلمان و... از جمله این اقدامات هستند.
 
راستینه عنوان کرد: در بحث تحقق شعار سال مهم ترین کار ایجاد و فراهم سازی زیرساخت ها برای شرکت های دانش بنیان است، در اختیار قرار دادن زمین رایگان به این شرکت ها بسیار ضروری است.
 
وی خاطرنشان کرد: دومین مشکلی که شرکت های دانش بنیان با آن مواجه هستند تامین و دریافت تسهیلات بانکی است، بانک ها برای پرداخت تسهیلات به این شرکت ها مشکلات زیادی بوجود می آورند.
 
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بانک نباید تصور کند یک جزیره مجزا است که می تواند برای همه تعیین تکلیف کند، فاجعه بدتر این است که برخی بانک ها پرداخت وام ازدواج را نیز مسدود می کنند.
 
راستینه با بیان اینکه در جذب یک هزار و ۳٠٠ میلیارد تومان تبصره ۱۳ ابلاغ شده به چهارمحال و بختیاری مشکل وجود دارد، دلیل این مسئله چه می تواند باشد، بیان کرد: وزیر کشاورزی عنوان می کند سند کشاورزی تضمین دریافت تسهیلات است اما این موضوع در این استان توسط بانک قبول نمی شود.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۵٠٠ هکتار مجوز گلخانه در چهارمحال و بختیاری صادر شده است و به ازای هر هکتار ۱٠ نفر مشغول به کار می شوند، گفت: دریافت تسهیلات برای این مهم همیشه در این استان با مشکل مواجه است، لذا باید برای بانک ها تکلیف مشخص شود که پرداخت تسهیلات تسهیل شود در غیر این صورت باید با مدیر متخلف بانک برخورد و حتی برکنار شود.
 
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: افتخار می کنیم که بر سر مسئله آب با هیچ کس معامله نکرده ایم و نمی کنیم.
 
وی ادامه داد: متاسفم برای صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری که در استان همجوار مردم این استان را تحقیر می کنند بعد اجازه صحبت نماینده مردم در مجلس را نمی دهند، بدانید دوران تحقیر مردم استان تمام شده است، یا شما در جریان نیستید یا می خواهید که در جریان نباشید.
 
راستینه با تاکید بر اینکه مردم چهارمحال و بختیاری زیر بار هیچ ظلمی نمی روند، عنوان کرد: تونل بهشت آباد متوقف شده و متوقف می ماند و اینکه با وقاحت در حال آبگیری تونل گلاب هستند نیز باید متوقف شود.
 
وی خاطرنشان کرد: چگونه در صدا و سیمای استان همجوار به خود اجازه می دهند پروژه ایی قانونی که مصوبه چندین دولت را دارد زیر سوال ببرند و خواهان توقف آن شوند.
 
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری تخصیص یک میلیارد ۲٠٠ میلیون مترمکعبی از آب کارون دارد و اختصاص آن در انتظار ارائه طرح و برنامه هایی از سوی مدیران این استان است، چرا این مسئله دو سال است که به تعویق افتاده است.
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج


کد مطلب: 50403

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50403/سر-مسئله-آب-هیچ-کس-معامله-نمی-کنیم-آبگیری-غیرقانونی-تونل-گلاب-باید-متوقف-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir