کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

استاندارد سازی 500 کلاس در سال 1401 در چهارمحال و بختیاری

21 فروردين 1401 ساعت 12:24

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: از محل اعتبارات استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی، امسال 500 کلاس درس در استان به لحاظ شرایط گرمایشی استاندارد می‌شوند.


کامران رهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: براساس شناسنامه مدارس حدود یک هزار و 900 فضای آموزشی در سطح استان داریم.
 
وی افزود: سرانه متوسط آموزشی در چهارمحال و بختیاری حدود 6.2 مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است این در حالی است که سرانه متوسط کشوری 5.2 مترمربع و استاندارد لازم 8.4 مترمربع است، بنابراین در زمینه سرانه‌ها نسبت به متوسط کشوری وضعیت مناسبی داریم.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مسئله دیگر تراکم و پراکندگی مدارس در این استان است، در واقع در برخی مناطق پراکندگی مدارس زیاد و در برخی مناطق کم است.
 
رهی عنوان کرد: از محل اعتبارات ملی که در اختیار است 30 پروژه در دست احداث داریم و اجرای 32 پروژه با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان نیز با کمک خیران مدرسه‌ساز در قالب تفاهم نامه پیش‌بینی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، اجرای 72 پروژه مدرسه سازی قطعی شده است که 32 پروژه در مراحل نهایی هستند.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از محل اعتبارات استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، امسال 500 کلاس درس در استان استانداردسازی می‌شوند.
 
رهی به انعقاد تفاهم نامه با کارخانه‌های تولید قیر اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه جذب سهمیه قیر نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با رقم 15.7 میلیارد تومان منقعد شده و به محض اختصاص سهمیه قیر استان اقدامات لازم جهت آسفالت مدارس انجام خواهد شد.
 
وی بیان کرد: نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری امسال 230 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشت که با توجه به پیگیری‌های انجام شده توانستیم 130 میلیارد تومان تخصیص در این خصوص داشته باشیم.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 50355

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50355/استاندارد-سازی-500-کلاس-سال-1401-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir