کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری/

موردی از سرخک در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است/ BA2 سویه تازه‌نفس کرونا، با سرعت و قدرت بسیار زیاد

21 فروردين 1401 ساعت 10:49

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در حال پیگیری تکمیل واکسیناسیون افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا و ترس از این بیماری واکسن سرخک تزریق نکردند، هستیم، اما خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از سرخک در این استان دیده نشده است.


علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی از بیماری سرخک در این استان گزارش نشده است و بیماری در حال حذف است.
 
وی افزود: در کل استان چهارمحال و بختیاری حدود 70 هزار نفر بررسی شده است، از این تعداد 109 نفر واکسن اول سرخک و 80 نفر نیز نوبت دوم را دریافت نکرده‌اند.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال پیگیری تکمیل واکسیناسیون این افراد که به دلیل شیوع بیماری کرونا و ترس از این بیماری بوده، هستیم، اما خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از سرخک در این استان دیده نشده است.
 
احمدی با اشاره به اینکه افرادی که واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، عنوان کرد: کودکانی که هنوز نوبت دریافت واکسن آن‌ها نرسیده است نیز از در معرض خطر چندانی نیستند چراکه آنتی بادی این بیماری از بدن مادرانشان به آن‌ها منتقل شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص سویه جدید بیماری کرونا اظهار کرد: این سویه با نام BA2 است که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است، همان سویه BA1 یا اُمیکرون است اما سرایت پذیری آن 10 برابر بیشتر است.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: قدرت بیماری از سویه اُمیکرون یک و دلتا بیشتر است اما مرگ و میر آن به دلیل تزریق واکسن تفاوتی ندارد.
 
احمدی بیان کرد: واکسیناسیون دوز چهارم تحت عنوان یادآور است، هر کس سه ماه از نوبت قبلی تزریق واکسنش گذشته باشد افت آنتی بادی دارد و باید مجددا واکسیناسیون را انجام دهد، در این خصوص تابع دستورات کشوری هستیم و اگر تزریق یادآور چهارم اعلام شود انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 50349

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50349/موردی-سرخک-چهارمحال-بختیاری-گزارش-نشده-ba2-سویه-تازه-نفس-کرونا-سرعت-قدرت-بسیار-زیاد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir