کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

متخصص عفونی و گرمسیری:

سرخک با علائم سرماخوردگی ساده شروع می‌شود/والدین نسبت به تزریق واکسن کودکان اقدام کنند

17 فروردين 1401 ساعت 11:36

متخصص عفونی و گرمسیری گفت: علائم سرخک درابتدا بسیار شبیه به یک سرماخودرگی ساده است و آبریزش بینی، سرفه و... همراه با تب ظاهر شود.


ناصر خسروی متخصص عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بیماری سرخک، یک بیماری ویروسی است که بیشتر با بثورات جلدی و تب خودش را نشان می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه فرد مبتلا به سرخک ابتدا تب می‌کند و از روز سوم و چهارم به بعد بثورات پوستی در بدن و صورت ظاهر می‌شود تصریح کرد: علائم سرخک درابتدا بسیار شبیه به یک سرماخودرگی ساده است و آبریزش بینی، سرفه و... همراه با تب ظاهر شود.
 
خسروی گفت: افرادی که ایمن نیستند و واکسن سرخک را تزریق نکرده‌اند مستعد ابتلا به سرخک هستند، اما افرادی که به سرخک مبتلا شده‌اند یا واکسن را تزریق کرده‌اند نگرانی از بابت ابتلا نداشته باشند چراکه احتمال ابتلای این افراد بسیار کم است.
 
این متخصص عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: لازم است کودکان زیر پنج سال در زمان مناسب برای دریافت واکسن اقدام کنند.
 
وی تاکید کرد: سرخک از کشورهای همسایه به دلیل رفت و آمدهای کنترل‌نشده وارد ایران شده است، اما من تاکنون موردی از ابتلا را در مطبم مشاهده نکردم و آمار دقیقی از آن در سطح استان ندارم.
 
خسروی ادامه داد: هر بیماری ویروسی اگر در فردی که نقص ایمنی دارد عارض شود ممکن است خطر مرگ به‌همراه داشته باشد، اما در افراد با بدن مقاوم مشکلات چندانی ایجاد نمی‌کند.
 
انتهای پیام/1026ج 


کد مطلب: 50320

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50320/سرخک-علائم-سرماخوردگی-ساده-شروع-می-شود-والدین-نسبت-تزریق-واکسن-کودکان-اقدام-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir