کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشف کلاهبرداری اينترنتی ۹۰۰۰۰۰۰ ريالی در لردگان 

15 فروردين 1401 ساعت 12:16

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لردگان از شناسايی متهم برداشت غيرمجاز مبلغ ۹ ميليون ريالی از حساب بانکی يک شهروند در اين شهرستان خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سرهنگ علی تابش فرد فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لردگان اظهار کرد: فردی با در دست داشتن يک برگ مرجوعه قضائی، به پليس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت مبلغ ۹ ميليون ريال از حسابش بدون اطلاع وی به‌صورت اينترنتی برداشت شده است که بلافاصله پیگيری موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.
 
وی افزود: کارشناسان پليس فتا با اقدام سريع و به موقع و با اشراف اطلاعاتی، متهم برداشت‌های غيرمجاز را شناسايي و با دستور مقام قضائی، پرونده جهت دستگيری متهم به دادسرای مربوطه ارسال شد.
 
سرهنگ تابش فرد تصريح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با راه‌اندازی يک سايت جعلی و ارسال لينک آن از طريق شبکه‌های اجتماعی و پيام‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدايت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کرد.
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لردگان در ادامه به شهروندان توصيه کرد: اين اپليکيشن‌ها شيوه‌ای برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد و به هيچ عنوان نبايد آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اينترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتريان است.
 
فرمانده انتظامي شهرستان لردگان در پايان از شهروندان درخواست کرد، درصورت مشاهده چنين اپليکيشن‌هايی در فضای مجازی جهت شناسايی و دستگيری طراحان آن، موارد را از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در‌ ميان بگذارند.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 50298

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50298/کشف-کلاهبرداری-اينترنتی-۹۰۰۰۰۰۰-ريالی-لردگان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir