کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری؛

تحقق شعار سال با افزایش شرکت های دانش بنیان و تامین زیر ساخت های پارک های علم و فناوری

10 فروردين 1401 ساعت 8:12

اسماعیل پیر علی گفت: افزایش شرکت های دانش بنیان و تامین زیر ساخت های پارک های علم و فناوری برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و قرار گرفتن در بستر اشتغال بر پایه دانش بنیان یکی دیگر از اقدامات اساسی ما می تواند باشد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ اسماعیل پیر علی رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری نقش پارک علم و فناوری  در تحقق شعار سال جدید را مهم دانست و اظهار کرد:  باید در راستای شعار سال 1401 یعنی تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین برنامه ریزی کنیم ، توجه به فرهنگسازی و رسانه باید بیشتر از قبل باشد زیرا که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

وی افزود: افزایش شرکت های دانش بنیان و تامین زیر ساخت های پارک های علم و فناوری برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و قرار گرفتن در بستر اشتغال بر پایه دانش بنیان یکی دیگر از اقدامات اساسی ما می تواند باشد.

پیر علی ادامه داد: تزریق دانش به بخش سنتی صنعت ،کشاورزی و دیگر عرصه های خدماتی و تولیدی کشور که از نظر ارزش افزوده و تولید بازده کمتری را دارا بوده است می تواند اقدام بعدی پارک علم و فناوری در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال جدید باشد.

وی بیان کرد: ما باید بتوانیم هم در بستر سازی ، جذب و هدایتگری فارغ التحصیلان در قالب شرکت های دانش بنیان و تیم های رشد تلاش کنیم و هم در تولید صنعت و کشاورزی بر پایه دانش عمل کنیم تا بتوانیم تولید و بهره وری را بالا برده و رقابت بین بخش های مختلف را ایجاد کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در دنیا و کشور های توسعه یافته ، دارایی های فکری به عنوان اولین سرمایه های مهم آن کشور هستند و تمرکز خوبی بر این سرمایه ها می شود.

وی افزود: در کشور ما دارایی های فکری بسیاری از دانشجویان تا فارغ التحصیلان وجود دارد که باید بخش اعظمی از این ها وارد حوزه فناوری و نو آوری شود تا بتوان تولید دانش بنیان همراه با اشتغال زایی را عملی کنیم.

پیر علی در پایان عنوان کرد: به لطف خدا تا کنون در کشور ایران حدود 6 هزار و پانصد شرکت دانش بنیان ، 7 تا 8 هزار شرکت فناور در پارک های علم و فناوری ، 43 پارک علم و فناوری ،228 مرکز رشد و شتاب دهنده ها در حال فعالیت است که رویکرد شعار سال 1401 را در حال پیگیری هستند.

انتهای پیام/1030 ج


کد مطلب: 50267

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50267/تحقق-شعار-سال-افزایش-شرکت-های-دانش-بنیان-تامین-زیر-ساخت-پارک-علم-فناوری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir