کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سال تولید دانش بنیان و اشتغال زایی؛

سهم 62 درصدی واحدهای صنعتی از دانش بنیان های چهارمحال و بختیاری

6 فروردين 1401 ساعت 14:43

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 62درصد واحدهای دانش بنیان چهارمحال و بختیاری صنعتی هستند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون از مجموع 45 واحد دانش بنیان ثبتی استان در سایت ملی 28 واحد صنعتی هستند.

سجاد رستمی افزود:این واحدهای صنعتی دانش بنیان در زمینه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم های خودکار،دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، فناوری زیستی،کشاورزی و صنایع غذایی،فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای و... فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: واحد های صنعتی دانش بنیان در مجموع بیش از سه درصد مجموع واحدهای تولیدی حوزه صنعت،معدن وتجارت را تشکیل می دهند.

رستمی افزود: شناسایی واحدهای صنعتی مستعد دانش بنیان و کمک به دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی و معدنی از طریق ظرفیت مشاوران و کلینیک های کسب و کار، ارائه تخفیف و تشویق جهت استقرار شرکتهای دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی و فناوری از جمله مهمترین برنامه های این سازمان در سال جاری است.

وی گفت:شرکت های دانش بنیان در دو بخش دانش بنیان نوپا و دانش بنیان صنعتی فعالیت می کنند که منجر به ثروت آفرینی و ایجاد ارزش افزوده در حوزه دانش بنیان می شوند.

رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: اعطای تسهیلات ارزان قیمت، مشوق برای واگذاری زمین، معافیت‌های مالیاتی و خدمات‌رسانی ویژه از مهمترین مزایای تبدیل شدن کارخانه‌های صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان است.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
 


کد مطلب: 50255

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50255/سهم-62-درصدی-واحدهای-صنعتی-دانش-بنیان-های-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir