۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۵۰۲۴۱
محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

کلوس، گیاهی از دل سرما با طبعی گرم و خواص درمانی معجزه‌آسا

محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: طبع گرم کلوس سبب شده این گیاه برای بیماری‌هایی مانند روماتیسم، دیسک‌هایی چون دیسک گردن، دیسک کمر، بدن‌درد، بیماری‌های خودایمنی و... بسیار مفید است.
کلوس، گیاهی از دل سرما با طبعی گرم و خواص درمانی معجزه‌آسا
محمدامین افرا محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کلوس گیاهی است که در این استان می‌روید ودر زبان عامیانه به این گیاه کرفس کوهی نیز گفته می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این گیاه در کوه‌های زاگرس مانند سفیدکوه و سبزکوه بختیاری رشد می‌کند افزود: کلوس غنی از مواد مغذی معدنی مانند منیزیم، روی، آهن و... است.
 
افرا بیان داشت: کلوس زیر برف موجود روی کوه‌ها رشد می‌کند و تقریبا در اواخر فصل زمستان فصل برداشت آن است.
 
این محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از آنجایی که کلوس زیر برف رشد می‌کند و با توجه به داشتن مواد مغذی بالا، این گیاه، طبیعت بسیار گرمی نیز دارد.
 
وی گفت: طبع گرم کلوس سبب شده این گیاه برای بیماری‌هایی مانند روماتیسم، دیسک‌هایی چون دیسک گردن، دیسک کمر، بدن‌درد، بیماری‌های خودایمنی و... بسیار مفید است.
 
افرا یادآور شد: کلوس به افزایش سطح ایمنی بدن افراد کمک کرده و طبع بدن را به سمت گرمی هدایت می‌کند.
 
این محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: گیاه در اصطلاح طب سنتی، بلغم و سودا را از بدن انسان خارج کرده و از همین‌رو تقویت حافظه نیز بسیار موثر است، همچنین به‌عنوان خوشبوکننده دهان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی بهترین نوع گیاه کلوس را قسمت سرگل و تازه آن عنوان و بیان داشت: زمانی که گیاه حدود ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر رشد کرده است بیشترین میزان خاصیت را داراست.
 
افرا گفت: در مورد گیاه کلوس قیمت هر کیلوگرم از نوع سرگل و تازه آن بیشتر و از حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و وقتی با رشد گیاه قیمت آن کاهش می‌یابد.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۰۰:۳۹:۲۷

24 Mar 2022