کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک کارشناس منابع طبیعی: 

درختکاری در مراتع و جنگل‌ها ممنوع است/ مردم از مراکز معتبر نهال تهیه کنند 

3 فروردين 1401 ساعت 7:53

یک کارشناس منابع طبیعی گفت: برای تصرف اراضی مرتعی و اراضی جنگلی که به‌عنوان اراضی ملی قلمداد شده‌اند ممنوعیت قانونی وجود دارد و لذا کاشت نهال و درخت در این اراضی بدون مجوز ممنوع است. 


لطفعلی چراغ‌پور کارشناس منابع طبیعی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛  اظهار کرد:  کاشتن درخت و نهال که سنت بسیار پسندیده‌ای است را نباید از د برد و نسبت به آن بی‌توجه بود. 
 
وی با اشاره به اینکه کاشت نهال هم شرایط و ضوابطی دارد که لازم است رعایت شوند تصریح کرد: باید نهالی که برای کشت درنظر گرفته می‌شود از مراکز معتبر تهیه شود و مراکزی که تحت نظارت جهادکشاورزی یا منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام به تولید و عرضه نهال می‌کنند مراکز مناسبی برای تهیه نهال هستند. 
 
چراغ‌پور ادامه داد:  این درحالی است که برای تصرف اراضی مرتعی و اراضی جنگلی که  به‌عنوان اراضی ملی قلمداد شده‌اند ممنوعیت قانونی وجود دارد چراکه از نظر کاربری طبیعی به‌عنوان مرتع و جنگل مطرح هستند و لذا کاشت نهال در این اراضی بدون مجوز ممنوع است. 
 
این کارشناس منابع طبیعی بیان داشت:  بنابراین با وجود اینکه کاشت نهال یک اقدام پسندیده است اگر برخی مسائل رعایت نشود بیهوده خواهد بود. 
 
انتهای پیام/۱٠۲۶ج
 
 


کد مطلب: 50238

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50238/درختکاری-مراتع-جنگل-ها-ممنوع-مردم-مراکز-معتبر-نهال-تهیه-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir