کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت؛

«شعار سال و برخی الزامات آن»

1 فروردين 1401 ساعت 19:53

شعار عالمانه و اندیشمندانه مقام معظم رهبری چراغ راهنمایی است برای کلیه مدیران کشوری بویژه مدیران ارشد استانی و شهرستانی دولت انقلابی.


به گزارش جهانبین نیوز؛ شعارسال معمولاً متناسب با نیاز مندی های اساسی روز  کشور طراحی و اعلام می گردد بنابراین همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:« نباید به کارهای سطحی همچون درج نام سال بر تابلوی خیابان‌ها و یا بر روی سربرگ دستگاهها اکتفا کرد» بلکه  «تحقق شعار امسال نیاز به سیاستگذاری دارد. »

 بنظر می رسد اجرایی شدن این شعار الزاماتی را می طلبد که به برخی از آنها اشاره می شود.

 یکم،  ایجاد سازکارهای لازم جهت هماهنگی و هم افزایی دستگاه های صنعتی، بازرگانی،کشاورزی  خدماتی وبانک ها با مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری همچون دانشگاه ها ، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد واحد های فناور .

دوم ، طراحی برنامه ای عملیاتی متناسب با وظایف این دستگاهها جهت جذب صاحبان سرمایه ، کارآفرینان  و صاحبان دانش و فناوری .

سوم، بهره گیری ازمراکز فرهنگی، صاحبان دانش، اهل قلم و رسانه ها جهت ترویج و فرهنگ سازی مفاهیم  اقتصاد دانش‌بنیان ( خلاقیت، نوآوری ، کار آفرینی ، بازار یابی و...)

چهارم ، الزام دستگاه ها و نهادهای دولتی  به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان  با خرید محصولات و خدمات این شرکت ها و اعتماد به نخبگان و فناوران فعال در بخش خصوصی .

پنجم . الزام دستگاه ها و نهادهای صنعتی ، کشاورزی ،بازرگانی و خدماتی به تسهیل در امر صدور مجوزات لازم در حوزه سرمایه گذاری و تولیدات دانش‌بنیان .

ششم، الزام دستگاه های متولی اعطای معافیت های  قانونی مالیاتی، گمرکی و... در  تسهیل فرآیند های  ارائه این  خدمات به شرکت ها ی دانش بنیان و فناور.

هفتم. کمک به توسعه زیرساخت های مراکز فناوری و نوآوری درهمه نقاط استان ( مراکز رشد واحد های فناور در شهرستان ها).

هشتم، الزام کلیه مراکز تولیدی به ایجاد و فعال کردن واحد تحقیق و توسعه ( R&D) با استفاده از اساتید دانشگاه و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی.

 نهم،  حمایت همه جانبه از پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در آن بعنوان پیشران « تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین »

یادداشت از «داراب ظفریان»

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 50233

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50233/شعار-سال-برخی-الزامات

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir