کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گلخانه دار شهرکردی/

با راه اندازی گلخانه، تا حد توان به مقابله با بیکاری رفتم

26 اسفند 1400 ساعت 9:06

گلخانه دار اهل چهارمحال و بختیاری گفت: در این گلخانه زمینه اشتغال 6 نفر فراهم شده است و به‌نوعی توانستیم با راه‌اندازی این مکان اشتغال‌زایی داشته باشیم و در حد توان خودمان به مقابله با بیکاری رویم.


امیر مصیبی یکی از گلخانه‌داران در شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: گلخانه فرهنگسرا از سال 98 شروع به کار کرد.
 
وی با بیان اینکه در اینجا کار ما بیشتر حالت فروشگاهی دارد افزود: کار تولید گل ما در جایی دیگر صورت می‌گیرد و در اینجا فقط گل عرضه می‌شود.
 
مصیبی بیان داشت: در اینجا زمینه اشتغال 6 نفر فراهم شده است و به‌نوعی توانستیم با راه‌اندازی این گالخانه اشتغال‌زایی داشته باشیم و در حد توان خودمان به مقابله با بیکاری رویم.
 
این تولیدکننده گل ادامه داد: تعدادی از گل‌هایی که خودمان تولید می‌کنیم مثل گل‌های شاخه‌بریده به خارج از استان ازجمله اصفهان، تهران، برخی از استان‌های شمالی ارسال می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: گل‌های گلدانی تولید خودمان را نیز برای استان‌های تهران و شیراز ارسال می‌کنیم و از این لحاظ بازار خارج از استان را نیز در اختیار داریم اما بیشتر فروش ما در استان خودمان صورت می‌گیرد و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.
 
مصیبی با اشاره به اینکه میزان فروش روزانه ما بستگی به بازار دارد افزود: همین موضوع سبب شده تا یک روز پرفروش و یک یک روز کم فروش‌تر باشد.
 
وی یادآور شد: اینکه وارد عرصه تولید گل شدم به دلیل علاقه شخصی خودم بود و البته تجربه خوبی هم در این زمینه داشتم بنابراین قدم در راه گذاشتم و از 12 سال پیش کارم ار آغاز کردم.
 
این گلخانه‌دارچهارمحالی افزود: تولید کلا مشکل است، اما ما دراینجا مشکلات عدیده‌ای داریم خصوصا در این استان که تامین گرما برای گلخانه توسط گاز صورت می‌گیرد و مشکلات آب نیز داریم تامین انرژی برایمان سخت است.
 
مصیبی با اشاره به افزایش قیمت‌ها گفت: هزینه‌ها سرسام‌آور شده است و تولید صرفه اقتصادی ندارد و این فقط مشکلات در مسیر تولیداست اما نباید از مشکلات آغاز کار نیز غافل شد، چراکه این سختی‌ها می‌تواند برخی از آن‌هایی که در آغاز راه هستند را از ادامه مسیر منصرف سازد.
 
وی اضافه کرد: سرمایه اولیه برای راه‌اندازی این گلخانه کلا از خودم بود و هیچ بانک و اداره‌ای هیچ حمایتی از ما چه در بحث تولید و چه در بحث توزیع نکردند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 50199

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50199/راه-اندازی-گلخانه-حد-توان-مقابله-بیکاری-رفتم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir