کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری؛

آیین اختتامیه کنگره ملی ادبیات پایداری در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود

21 اسفند 1400 ساعت 17:27

منوچهر ذوالفقاری گفت : اختتامه کنگره ملی ادبیات پایداری در روز دوشنبه 23 اسفندماه از ساعت 8 صبح در سالن شهید آوینی دانشگاه شهرکرد برگزار و 70 مقاله ای که از 90 مقاله شرکت کنندگان به تایید رأی داوران کشوری رسیده به چاپ در فست نامه های علمی پژوهشی خواهد رسید.


به گزارش جهانبین نیوز؛ منوچهر ذوالفقاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس ، مدافع حرم و شهدای سلامت اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری امسال میزبان و مجری برگزاری نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری بود.

وی افزود: ادبیات پایداری به آن دسته از آثاری گفته می شود که متلزم مضمون اعتراض ، ستیز و تاب آوری در برابر هرنوع اعمال قدرت نا مشروع است ، در واقع همان مقاومت و ایستادگی است که سابقه و پیشینه طولانی دارد.

ذوالفقاری بیان کرد: در کشور ما خصوصا در چهار دهه اخیر در عرصه های شعر و نثر این موضوع جریان قالب و فراگیر ادبیات شد ، علت آن هم وقوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که توانستن اثرات عمیق و شگرفی را در لایه های گوناگون اجتماعی ،سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی داشته باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باعث شد تا شاعران و نویسندگان ادبی پا به عرصه جدیدی از تولید محتوای ادبی در قالب شعر ، داستان ، نمایش ، خاطره و ... بگذارند.

ذوالفقاری علت اصلی تاسیس رشته ادبیات پایداری در سطح کشور را تحلیل ، طبقه بندی ، نقد و تدریس تولید محتوای ادبی در دانشگاه ها دانست و گفت: امروز کنگره ملی  ادبیات پایداری که هشت دوره آن در کرمان برگزار شده که 30 مقاله در سال قبل در این گنگره مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری امسال 90 مقاله علمی به دبیرخانه گنگره واصل شده و این نشان از رشد دو تا سه برابری این گنگره می باشد.

ذوالفقاری تاریخ برگزاری این کنگره را از اول مرداد ماه سال جاری دانست و افزود: بیش از 15 جلسه هماهنگی با دانشگاه شهرکرد برای برگزاری کنگره برگزار و دبیرخانه کنگره تشکیل شد ، همچنین دبیر علمی و دبیر اجرائی نیز مشخص و موضوعات جدیدی با نظر اعضای هیات علمی دانشگاه شهرکرد و کرمان و نظر سایر اساتید برجسته کشوری برای کنگره انتخاب شد.

وی بیان کرد: یکی از دلایل رشد سه برابری مقالات مجوز نمایه کردن مقالات در ISV و سیویلیکا بود و هماهنگ شده مقالات در فست نامه های علمی پژوهشی چاپ شود.

ذوالفقاری از برگزاری اختتامه این کنگره در روز دوشنبه 23 اسفندماه از ساعت 8 صبح در سالن شهید آوینی دانشگاه شهرکرد خبر داد و افزود: در این کنگره 70 مقاله از 90 مقاله شرکت کنندگان به تایید رأی داوران کشوری رسیده که به چاپ در فست نامه های علمی پژوهشی خواهد رسید.

وی در پایان اضافه کرد: از اهداف اجرایی این کنگره مطالبه حضرت آقا ، شناسایی نویسندگان ، صاحب نظریان و خبرگان حوزه های ادبیات پایداری ، استفاده از ظرفیت و توانمندی دانشجویان ، پرداختن به جریان های فکری ادبیات پایداری ، پرداختن به آثار ادبی این حوزه در صد سال اخیر و معرفی عوامل و عناصر تاثیر گذار در دفاع مقدس می باشد.

انتهای پیام/1030 ج

 


کد مطلب: 50161

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50161/آیین-اختتامیه-کنگره-ملی-ادبیات-پایداری-دانشگاه-شهرکرد-برگزار-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir