کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

پیش بینی بهره برداری از ۵٠ درصد پروژه های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری

18 اسفند 1400 ساعت 15:09

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت:  پیش بینی می شود سال آینده ۵٠ درصد پروژه های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان به بهره برداری برسد، اما با توجه به روند تخصیص اعتبارات نمی توان با قاطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ علی شهریارپور ظهر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در برنامه جهش تولید استان، ۴۲ پروژه مدنظر قرار گرفته بود که ۲۸ پروژه از نوع پروژه های تولیدی، زیرساختی و اشتغال زا هستند. 

 
وی افزود: برای اجرا و تکمیل این ۲۸ پروژه قرار بود از اعتبارات ملی ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد که تاکنون نزدیک به ۱۲۸ میلیارد تومان آن تامین شده و پروژه ها با پیشرفت فیزیکی قابل انتظار پیش می روند. 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از محل منابع استانی قرار بود ۲۱ میلیارد تومان اختصاص پیدا کند که ۱۶ میلیارد تومان آن مصوب شده است. 
 
شهریارپور عنوان کرد: از محل منابع شرکت ها ۱۶ میلیارد و ۸۵٠ میلیون تومان مصوب شد که نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد، در مجموع نزدیک به ۴٠٠ میلیون تومان اعتبار برای پروژه های زیربنایی جهش تولید مصوب شده است که حدود ۱۴٠ میلیارد تومان تخصیص دارد. 
 
وی خاطرنشان کرد: این ۴۲ پروژه تعریف شده در بخش جهش تولید بسیار برای استان مهم است که شهرک تخصصی بادام، پارک علم و فناوری، منطقه ویژه اقتصادی، توسعه باغات در اراضی شیبدار، تامین و انتقال آب در اراضی کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه، پرورش ماهیان سردآبی و خطوط انتقال آب اراضی کشاورزی از مهم ترین این پروژه ها هستند. 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با اجرای ۴۲ پروژه جهش تولید ۱۲ هزار و ۳۴۴ فرصت شغلی پیش بینی شده است که نیمی از آن ها اشتغال جدید و مابقی در راستای حفظ شغل های موجود هستند. 
 
شهریارپور با اشاره به پروژه های مربوط به اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: ۱۸ پروژه در استان در قالب اقتصاد مقاومتی مورد پیگیری قرار می گیرد، اعتبار 
مورد نیاز کل این پروژه ها ۲ هزار و ۸٠٠ میلیارد تومان است، تا پایان سال گذشته ۴۷٠ میلیارد تومان برای تکمیل آن ها هزینه شد، امسال نیز یک هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن ها مصوب شده و تا الان ۴۹۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص و توسط دستگاه های اجرایی استان جذب شده است. 
 
وی تاکید کرد: عمده اعتبارات طرح های اقتصاد مقاومتی ملی است و دستگاه های اجرایی باید با پیگیری مستمر به دنبال جذب آن ها باشند. 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پیش بینی می شود سال آینده ۵٠ درصد پروژه های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان به بهره برداری برسد، اما با توجه به روند تخصیص اعتبارات نمی توان با قاطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج


کد مطلب: 50142

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50142/پیش-بینی-بهره-برداری-۵٠-درصد-پروژه-های-جهش-تولید-اقتصاد-مقاومتی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir