کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری؛

20 عنوان برنامه در قالب 120 مراسم در هفته شهید برگزار می شود

15 اسفند 1400 ساعت 15:13

فریبرز نجفی گفت:20 عنوان برنامه در قالب 120 مراسم و با توجه به محدودیت های کرونایی به صورت محدود توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در شهرستان ها برگزار خواهد شد.


فریبرز نجفی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار ، جانباز و جوان و همچنین مصادف بودن این اعیاد با هفته شهدا و ایثارگران بیان کرد: وظیفه همه ما بواسطه دلاور مردی ها و ایثار و از خودگذشتگی شهدا اینست که آن راهی را که آنها برای ما ترسیم کرده اند ادامه دهیم.

وی افزود: در واقع شهدا با جان فشانی ، ایثارگران با ایثار و خانواده های آنها با صبر خودشان راه و مسیر انقلاب را هموار کرده اند و ما باید این مسیر را ادامه دهیم، امروز جمهوری اسلامی ایران بواسطه نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در دنیا به عنوان پرچم دار مردم مظلوم دنیا هرکجایی است.

نجفی در راستای برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سه حوزه فرهنگی ، تعاون و امور معیشتی و بهداشت درمان در حال فعالیت است و تا کنون همکاران بنده با بیش از ۳۰۰ نوع فعالیت رسالت این سازمان را به منصه ظهور و اقدام عملی رساندند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مهمترین فعالیت های بنیاد که رسالت و هدف اصلی این سازمان محسوب می شود حوزه فرهنگی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت می باشد که هر ساله برنامه های متنوعی در این حوزه برگزار می شود.

وی برگزاری یادواره شهدا، جمع آوری اثار شهدا ، اسناد افتخاری و... را از اهم فعالیت های فرهنگی بنیاد خواند و گفت: اسناد افتخاری که با همکاری صدا و سیمای مرکز استان انجام می گیرد یکی از برنامه های فرهنگی این مجموعه در سال های اخیر بوده که به مصاحبه با خانواده شهدا و جانبازان 70 درصد پرداخته و از طریق شبکه استانی جهانبین به صمع و بصر مردم میرسد.

نجفی تصریح کرد: سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان که فرموده مقام معظم رهبری در کنگره شهدا هم بود به جهت ترسیم انگیزه خانواده شهدا برای ایثار و شهادت و مقاومت ،  یکی دیگر از برنامه های بنیاد شهید برای ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت و تاثیر و تکریم ایثارگران است.

وی عنوان کرد: از مهمترین اهداف بنیاد شهید و امور ایثار گران نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه ، تحقق آرمان های شهدا و امام راحل و تبیین نقش برجسته آنها در پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و امنیت ملی ، بستر سازی و ایجاد و توسعه ظرفیت های لازم در رسانه بویژه صدا و سمیا بمنظور تحقق اهداف مورد ذکر و در نهایت توانمند سازی فردی و جمعی سطح علمی ، فرهنگی ، فنی ایثارگران و فرزندان شهدا به عنوان نقش آفرینان فعال در عرصه های مختلف می باشد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال 1383 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی سه نهاد بنیاد شهید ، بنیاد جانبازان و ستاد آزادگان با هدف هم افزایی و یکپارچگی در ارائه خدمات رسانی ادغام شدند.

وی گفت: از سال 1383 رسالت این سازمان توسط رسانه ها بویژه خبرنگاران نهادینه شده و بنیاد شهید در جایگاه ویژه ای در رسانه قرار گرفته است.

نجفی از برنامه های هفته شهید (از روز جانباز 16 تا روز بزگداشت شهدا 22 اسفند) خبر داد و گفت: 20 عنوان برنامه در قالب 120 مراسم و با توجه به محدودیت های کرونایی به صورت محدود توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در شهرستان ها برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: مقرر شد در روز جانباز 16 اسفند دستگاه های دولتی از کارمندان جانباز شاغل و بازنشسته خود تجلیل بعمل آورند ، همچنین با هماهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به صورت سراسری دیدار ائمه جمعه استان به همراه مسئولین از خانواده شهدا و ایثارگران را در همین روز خواهیم داشت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: میز خدمت در روز جمعه و شرکت در نماز جمعه ، همایش تجلیل از همسران جانبازان شهید با سخنرانی رییس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس ، همایش ملی ایثار با سخنرانی معاون اول رئیس جمهور و... از دیگر برنامه های این سازمان در هفته شهید می باشد.

 نجفی در آخر به ویژه برنامه عیدی با شهیدان اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی برنامه ریزی لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام /1030 ج


کد مطلب: 50120

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50120/20-عنوان-برنامه-قالب-120-مراسم-هفته-شهید-برگزار-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir