کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی طرح توسعه و ساماندهی میدان امامزادگان دوخاتون(س)

15 اسفند 1400 ساعت 8:25

طی جلسه‌ای با حضور شهردار شهرکرد و جمعی از مدیران و معاونین شهرداری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کارشناسان راه و شهرسازی طرح توسعه و ساماندهی میدان امامزادگان دوخاتون(س) بررسی شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدتقی جاپلقی شهردار شهرکرد در این جلسه اظهارداشت: طبق گفته کارشناسان راه و شهرسازی طرح مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده است بنابراین اقدامات جهت طراحی در اسرع وقت باید صورت پذیرد.
 
وی افزود: سطح کار در میدان امامزادگان قابل قبول نیست و چشم‌انداز تعریف شده برای میدان امامزادگان دو خاتون(س) باید هم‌تراز با مکان‌های زیارتی باشد و یک فضای معنوی در قلب شهر ایجاد شود.
 
شهردار شهرکرد بیان کرد: همه دستگاه‌های متولی باید در میدان کار حاضر شوند تا بتوان یک پروژه شاخص در شهر به بهره‌برداری برسد.
 
جاپلقی با بیان اینکه طرح محوطه‌سازی میدان امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) از طرح‌های مهم بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، گفت: این طرح به منظور حفاظت از بنای تاریخی مسجد اتابکان با ۸۳۰ سال قدمت به عنوان قدیمی‌‎ترین مسجد استان اجرایی می‌شود.
 
علیرضا جیلان سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: از لحاظ دینی و مذهبی و تاریخی این قسمت از شهر که امامزادگان هستند باید حفظ گردد، ضمن آنکه باید به توسعه آن نیز کمک شود.
 
جیلان ادامه داد: میراث فرهنگی آمادگی دارد تا در راستای اجرای این پروژه همکاری لازم را با سایر دستگاه‌های متولی به عمل آورد.
 
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: جلوگیری از تردد خودروها با هدف پرهیز از آسیب رساندن به بناهای تاریخی این بخش از شهر و ایجاد فضای بیشتر پیاده‌روی مناسب و همگون با بافت تاریخی برای شهروندان از مهمترین دستاوردهای اجرای طرح کف‌سازی و محوطه‌سازی میدان امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد به شمار می‌رود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در ادامه جلسه گفت: پیگیری‌های لازم برای توسعه محوطه امامزاده دو خاتون(س) شهرکرد انجام شده است اما تا زمانی که طرح بازآفرینی شهری نهایی نشود، کار عمرانی آغاز نخواهد شد.
 
امیری بیان کرد: در این طرح محیط اطراف امامزاده مذهبی خواهد شد که برنامه‌‌های خوبی برای این طرح در نظر داریم.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج


کد مطلب: 50108

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50108/بررسی-طرح-توسعه-ساماندهی-میدان-امامزادگان-دوخاتون-س

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir