کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

اتمام مسیر گردنه چَری نیازمند یک هزار میلیارد تومان است

11 اسفند 1400 ساعت 11:06

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در چند سال گذشته با توجه به تورمی که حادث شد هزینه‌های راه‌سازی افزایش پیدا کرد، پیش‌بینی می‌کنیم برای اتمام مسیر گردنه چری حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم باشد که تامین آن از منابع دولتی سخت است.


حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: گردنه سخت‌گذر چری در مسیر شهرکرد_بازفت_مسجد سلیمان واقع شده است که ارتفاع بسیار زیادی دارد.
 
وی افزود: گردنه چری برف‌گیر است که به دلیل پیچ‌های فراوان، تردد از آن مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند، از همین رو تصمیم گرفته شد مسیر جدید برای عبور و مرور طراحی شود که لازمه آن احداث تونل‌های متعدد بود، 4 کیلومتر در این محور تونل طراحی شد و بلندترین آن 3 هزار و 300 متر طول دارد، انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد برای احداث تونل‌های این مسیر نیز از سال 94 انجام شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تا سال گذشته حدود 300 متر از تونل در مسیر گردنه چری حفاری شده بود که امسال با حفاری 700 متر دیگر، یک کیلومتر از تونل 3 هزار و 300 متری حفر شد.
 
مقصودی با اشاره به اینکه به دنبال انتخاب پیمانکار جدید برای حفاری 2 هزار و 300 متر دیگر از تونل هستیم، عنوان کرد: کمبود اعتبارات در سنوات گذشته و همچنین ریزشی که در ورودی تونل صورت گرفت، باعث شد کار احداث به تاخیر بیفتد، اما با انجام تمهیدات لازم مسیر ادامه پیدا کرد و از سال گذشته روند پروژه مطلوب است.
 
وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته با توجه به تورمی که حادث شد هزینه‌های راه‌سازی افزایش پیدا کرد، پیش‌بینی می‌کنیم برای اتمام مسیر گردنه چری حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم باشد که تامین آن از منابع دولتی سخت است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به دنبال راه‌هایی هستیم تا بتوانیم از طرق دیگر این پروژه را که برای استان و همچنین منطقه بسیار مهم است، تامین اعتبار کنیم تا از منابع دیگر این پروژه را به سرانجام برسانیم.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 50079

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50079/اتمام-مسیر-گردنه-چ-ری-نیازمند-یک-هزار-میلیارد-تومان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir