کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری:

شهرک های صنعتی در چهارمحال و بختیاری توسعه پیدا می کند

9 اسفند 1400 ساعت 19:45

حمید رضا فلاح مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرک های
صنعتی در قالب توسعه شهرک های صنعتی به شهر هفشجان و فرادنبه تخصیص داده می شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛  حمید رضا فلاح مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه شهرک های صنعتی،  ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی  در قالب توسعه شهرک صنعتی فرادنبه و شهرک صنعتی هفشجان تخصیص داده شد.

وی تصریح کرد:  ایجاد ناحیه جدید در منطقه یانچشمه  به وسعت ۳۰ هکتار که این ها در مجمع عمومی سازمان مصوب شد و مراحل انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی در دست اقدام است.

فلاح ادامه داد:  ۵ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرک های صنعتی در قالب وجوه اداره است که بتوان به عنوان یارانه سود به واحدهای صنعتی اختصاص دهیم که تخصیص این ۵ میلیارد با ۵ میلیارد حداقل سهم آورده یکی از بانک ها تلفیق می شود و این باعث می شود سود تسهیلات سرمایه ثابت یا سرمایه در گردش واحدهای صنعتی به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند.

۵۰ محصول انحصاری در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشت اظهار کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت  در بحث ثبت سفارش واردات برای دومین سال پیاپی رتبه نخست را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: این سازمان در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت کشور جزو سازمان‌های منتخب کشوری معرفی شد.

رستمی با اشاره به اینکه  تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری ۱۳۵ واحد صنعتی در این استان با اعتبار ۵ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید تشریح کرد: تعداد جواز صادر شده تا پایان بهمن‌ماه  ۶۵۷ مورد با سرمایه‌گذاری ۸۵ هزار و ۹۸۴ هزار میلیارد ریال  بوده است که در همین راستا زمینه اشتغال ۹ هزار و ۲۷۵  نفر فراهم شد.

وی بیان داشت:  در حال حاضر یک هزار و ۱۱۰ واحد صنعتی در استان در حال فعالیت هستند که  از این تعداد ۹۵۳ واحد صنعتی و مابقی در حوزه صنایع تبدیلی فعالیت می‌کنند.

رستمی با اشاره به اینکه از مجموع  یک هزار و ۱۱۰ واحد صنعتی فعال در استان، حدود ۵۰ محصول انحصاری تولید می‌شود عنوان کرد: واحدهای صنعتی استان حدود ۱.۲ درصد کل واحدهای صنعتی کشور را شامل می‌شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  چهارمحال و بختیاری به نسبت جمعیت، جز استان‌های صنعتی محسوب می‌شود.

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنایع کوچک و متوسط در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

محمد مسعودی مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی چهار محال و بختیاری نیز در این نشت اظهار کرد: دومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنایع کوچک و متوسط در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ۵۵ واحد صنعتی مهم و تأثیرگذار استان در نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنایع کوچک و متوسط حضور دارند.

مسعودی با اشاره به اینکه این نمایشگاه بصورت تخصصی برگزار می شود بیان داشت: حدود ۸۰ درصد هزینه‌های برگزاری نمایشگاه را شرکت شهرک‌های صنعتی تقبل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۳ اسفندماه به مدت ۳ روز از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۹ شب دایر است.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
 


کد مطلب: 50072

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50072/شهرک-های-صنعتی-چهارمحال-بختیاری-توسعه-پیدا-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir