کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

تولید حدود ۲٠٠ هزار تن سیب زمینی در مزارع چهارمحال و بختیاری

5 اسفند 1400 ساعت 11:17

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به طور متوسط سالیانه حدود ۱۷٠ هزار تا ۲٠٠ هزار تن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری تولید می شود و بسته به شرایط آب و هوایی این میزان تغییر می کند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ عطا الله ابراهیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از فرایند ذخیره سازی، سورتینگ و توزیع سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ سردخانه دو مداره در سطح استان در حال فعالیت هستند، همچنین هفت سردخانه دیگر در حال احداث است و ظرفیت موجود سردخانه ای استان حدود ۱٠٠ هزار تن است. 

 
وی افزود: خوشبختانه در بحث نگه داری مواد غذایی به ویژه سیب زمینی که یکی از تولیدات مهم چهارمحال و بختیاری است توفیقات خوبی حاصل شده و این محصول به موقع به بازار تزریق می شود. 
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در روزهای گذشته که افزایش نسبی قیمت سیب زمینی را شاهد بودیم، امروز بازدیدی از سردخانه های استان صورت گرفت، به صورت متوسط روزانه ۳٠٠ تا ۴٠٠ تن سیب زمینی در این استان سورتینگ و به سراسر کشور منتقل می شود. 
 
ابراهیمی عنوان کرد: حدود ۲۱ هزار تن میزان موجودی سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری است که در حال بارگیری برای انتقال به سایر نقاط کشور است، چیزی حدود ۲۴ هزار تن نیز موجودی سیب زمینی بذری استان است که حدود ۱۶ هزار تن آن در استان مورد مصرف قرار می گیرد و مابقی آن به استان های دیگر منتقل می شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط سالیانه حدود ۱۷٠ هزار تا ۲٠٠ هزار تن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری تولید می شود و بسته به شرایط آب و هوایی این میزان تغییر می کند. 
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شرایط آب و هوایی و کاهش آب های زیرزمینی باعث شد محصول سیب زمینی امسال کاهش یابد و سطح زیر کشت این محصول در استان کاهش یافت و به حدود ۴ هزار و ۳۵٠ هکتار رسید. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج


کد مطلب: 50037

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50037/تولید-حدود-۲٠٠-هزار-تن-سیب-زمینی-مزارع-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir