کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مناسبت بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات صورت گرفت

تجلیل از صادرکنندگان برتر در چهارمحال و بختیاری

3 اسفند 1400 ساعت 14:19

به مناسبت بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات با حضور مسؤولان کشوری و استانی از صادرکنندگان برتر در چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ "مراسم روز ملی صادرات و معرفی صادرکنندگان نمونه استان چهارمحال و بختیاری" ظهر امروز با حضور غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، دکتر علیخانی معاون امور استان ها و تشکل های اتاق بازرگانی ایران، سید رضا علیخانی رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران، مسئولان و فعالان اقتصادی استان تشکیل شد.

 
محمدکاظم منزوی در این آیین، اظهار کرد: با وجود مشکلات فراوانی که بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد، به راستی قهرمانان هستند، حال تولیدکنندگانی که با وجود این مشکلات به فکر صادرات هستند به نوعی قهرمان قهرمانان هستند.
 
وی افزود: صنایع مختلف چهارمحال و بختیاری ازجمله فولاد، صنایع دستی، پتروشیمی و... اکثرا نوپا و نیازمند کمک هستند تا قابلیت‌های آن‌ها به بالفعل تبدیل شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دستورالعمل‌هایی باید تهیه شود تا استان‌هایی چون چهارمحال و بختیاری که سال‌ها است درخصوص مزیت‌های خود حرف می‌زنند از قافله صادرات عقب نمانند.
 
منزوی عنوان کرد: در صنایع کوچک در چهارمحال و بختیاری نیاز به آموزش، مشاوره‌هایی برای تبدیل محصول تولیدی در استان به کالای صادراتی و... وجود دارد.
 
وی تاکید کرد: تیمی با همراهی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری و دیگر مجموعه‌های اقتصادی استان در امر صادرات تشکیل شده است تا با تدوین برنامه‌های ۱۴۰۰ در این خصوص در راستای توسعه صادرات گام بردارند.
 
در ادامه سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قدرت اقتصادی هر کشور نشانگر قدرت آن کشور در عرصه چانه‌زنی‌های سیاسی است، اظهار کرد: صادرات یک پارامتر تعیین‌کننده در قدرت اقتصادی هر کشور است، متاسفانه به‌علت تحریم‌های اقتصادی و سایر مشکلات نتوانستیم از تمامی ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه کشورهای همتراز ایران در امر صادرات در ۳۰ سال اخیر بسیار موفق عمل کرده‌اند، توضیح داد: برای مثال کشور ترکیه در سه دهه اخیر در حوزه صادرات با افزایش هفت برابری مواجه شد و اما صادرات ایران از این کشورها عقب مانده و تقریبا ثابت است.
 
رستمی افزود: تحریم‌ها، قوانین خلق‌الساعه، تعهدات ارزی و .... مشکلات زیادی را برای صادرکنندگان ایجاد کرده است، باید این مشکلات رفع شود تا صادرکنندگان بتوانند موفق عمل کنند.
 
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای حمایت از صادرکنندگان اقداماتی نظیر تشکیل میزهای صادراتی، کاهش زمان اظهار مالیاتی در گمرک و مشوق‌های صادراتی انجام شد.
 
وی با اشاره به اینکه ۸۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری موفق به اخذ گواهینامه تحقیق و توسعه برای تولید محصولات دانش‌بنیان شدند، توضیح داد: برای کسب موفقیت دستگاه‌های دولتی باید در کنار بخش خصوصی قرار بگیرند.
 
رستمی در پایان با بیان اینکه شرکت برفاب برای سومین سال متوالی در کنار هشت صادرکننده برتر کشور قرار گرفت، همچنین چهارمحال و بختیاری با تحقق ۱۶۸ درصدی هدف صادراتی مواجه شد و امیدواریم سال آینده نیز سهم استان از صادرات کشور افزایش پیدا کند.
 
در انتهای مراسم صادرکنندگان برتر معرفی و از آن ها تجلیل شد که این تولیدکنندگان به شرح زیر هستند. 
 
امیر حسین طباطبایی 
شرکت ظریف مصور 
 
حسین رضایی 
صنایع سیمان شهرکرد 
 
محمد مشکین قلم
شرکت بابک متال 
 
حمید خدایی
شرکت شیر خشک نوزاد پگاه
 
خلیل شریفی 
شرکت سناد بازرگان سپهر زاگرس 
 
محمدرضا حیدری 
تولید کننده تخصصی خوراک آبزیان فرادنه
صادر کننده ممتاز استان در سال ۱۴۰۰
 
میثم آسترکی
شرکت همایون گاز 
 
قربانعلی هاشمی
شرکت تولیدی ابتکار هاشمی 
 
محمد سلیمی 
شرکت بازرگانی آقاجان گستر بن
 
بهنام علیخانی
شرکت بازرگانی علیخانی
 
حسین ایزدی 
شرکت برفاب
صادر کننده ممتاز کشور در سال ۱۴۰۰
 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج


کد مطلب: 50022

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50022/تجلیل-صادرکنندگان-برتر-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir