کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد

واگذاری دبیرخانه کشورهای عضو اکو به ایران/ پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای دامنه کار صادرکنندگان ایرانی را افزایش می‌دهد

3 اسفند 1400 ساعت 12:38

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هفته آینده دبیرخانه کشورهای عضو سازمان اکو به ایران واگذار و این دبیرخانه به کشور منتقل می‌شود، همچنین ایران پیشنهاد داده است تا اتاق‌های بازرگانی کشورهای حوزه دریای خزر به سمت ایجاد یک بلوک اقتصادی حرکت کنند، با این اقدام شرایط اقتصادی ایران به یک شرایط پایدار تبدیل خواهد شد.


به گزارش جهانبین نیوز; غلامحسین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ظهر امروز در آیین بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در چند سال اخیر صادرکنندگان، صادرات را اعمال شاقه انجام دادند و در این راه توفیق زیادی هم یافتند.

 
وی افزود: هم دولت و هم جامعه این اعتقاد را دارند که اقتصاد کشور در شرایط سختی که حتی نمی توانستیم نفت بفروشیم را فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان اداره کردند.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه امیدواریم که روزهای پیش رو امکان شکوفا شدن بخش خصوصی فراهم شود، ادامه داد: اقداماتی در چند ماه گذشته انجام شده است که به ما امیدواری می‌دهد و بخش کوچکی از مشکلات سخت را حل کرده است.
 
شافعی عنوان کرد: خوشبختانه مذاکرات برجام سمت و سوی مثبت دارد که جای خوشحالی است اما نگرانی موجود این است شوق و ذوق درآمد نفتی و تکیه برنامه‌ریزان بر درآمدهای نفتی برای بودجه‌های جاری افزایش یابد، این یک هشدار به مسؤولان و برنامه‌ریزان است که اگر قرار باشد درآمدهای حاصل از نفت را مثل سال‌های گذشته مصرف کنیم آینده اقتصاد ایران همچون سال‌های گذشته آینده خوبی نباشد.
 
وی خاطرنشان کرد: پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای، ورود به اوراسیا و... می‌تواند دامنه کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی را افزایش دهد، از سوی دیگر اگر به درستی حرکت کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم از عقب ماندگی که از برنامه‌های پیش‌بینی شده در صادرات کشور در منطقه ایجاد شده است رهایی یابیم.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به اشاره به اتفاقات مثبت دیگر در بخش خصوصی اضافه کرد: هفته آینده دبیرخانه کشورهای عضو سازمان اکو به ایران واگذار و این دبیرخانه به کشور منتقل می‌شود، همچنین ایران پیشنهاد داده است تا اتاق‌های بازرگانی کشورهای حوزه دریای خزر به سمت ایجاد یک بلوک اقتصادی حرکت کنند، با این اقدام شرایط اقتصادی ایران به یک شرایط پایدار تبدیل خواهد شد.
 
شافعی بیان کرد: مسائل و مشکلات زیادی در امر تولید وجود دارد اما آنچه مسلم است اینکه نمی‌توانیم صادرات قوی داشته باشیم مگر اینکه از پشتوانه مناسب برخوردار باشیم.
 
وی تاکید کرد: در بسیاری از مسائل اقتصادی علاج واقعه قبل از وقوع انجام نمی‌شود، اگر همین فردا اعلام شود صادرات ایران چهار برابر می‌شود آیا زیرساخت‌های تولید، حمل و نقل، گمرک، امور مرزی و... قادر به پاسخگویی به حجم بالای صادرات است، بنابراین برنامه‌ریزان باید به فکر توسعه زیرساخت‌ها در زمینه‌های مختلف باشند.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه با کمال میل درخصوص پیشنهادات چهارمحال و بختیاری و بسته پیشنهادی تولیدکنندگان این استان در حوزه صادرات اقدام می‌شود، تصریح کرد: یک مرکز تجاری معتبر در کشور سوریه ایجاد شده است و درصورت آمادگی اتاق بازرگانی این استان یک غرفه برای انجام فعالیت‌های صادراتی به آن‌ها واگذار می‌شود.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 50018

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50018/واگذاری-دبیرخانه-کشورهای-عضو-اکو-ایران-پیوستن-سازمان-همکاری-شانگهای-دامنه-کار-صادرکنندگان-ایرانی-افزایش-می-دهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir