کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری:

موجودی شکر در چهارمحال و بختیاری بیش از 7000 تن است/ فروش بیش از 3 هزار تن گندم در اسفندماه

2 اسفند 1400 ساعت 11:08

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر موجودی شکر خام در انبارهای استان صفر است و صرفا شکر سفید موجود است، موجودی شکر استان 7 هزار و 683 تن نزد کارخانه قند است.


نعمت الله تقی پور سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: نزدیک به 73 روز موجودی گندم در استان است که با توجه به شرایط حاکم در کشور حاکم وضعیت مطلوبی است.
 
وی افزود: موجودی حال حاضر گندم در چهارمحال و بختیاری 21 هزار تن است که 5 هزار تن آن نزد کارخانه‌های آردسازی و 16 هزار تن دیگر آن در سیلوی شهید استکی ذخیره شده است.
 
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نزدیک به 3 هزار و 650 تن در اسفندماه فروش گندم بوده است، با پنج برنامه حملی که پیش‌بینی شده است 5 هزار تن گندم دیگر به موجود استان اضافه می‌شود.
 
تقی‌پور عنوان کرد: در حال حاضر موجودی شکر خام در انبارهای چهارمحال و بختیاری صفر است و صرفا شکر سفید موجود است، موجودی شکر استان 7 هزار و 683 تن نزد کارخانه قند است.
 
وی خاطرنشان کرد: تعهداتی در خصوص شکر وجود دارد که هنوز محقق نشده است، این تعهدات شامل 170 تن خانوار، 513 تن برای مصرف زنبورداران، 400 تن صنف و صنعت و یک هزار و 500 تن نیز برای سایر استان‌ها است، به دنبال وارد شدن 5 هزار تن شکر سهمیه به استان هستیم تا این تعهدات را انجام دهیم.
 
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری درخصوص وضعیت برنج در استان، اضافه کرد: این برنج ترکیب برنج‌های هندی، پاکستانی و تایلندی است، در حال حاضر حدود یک هزار و 800 تن برنج در استان موجود است.
 
تقی‌پور با اشاره به اینکه افزایش قیمت برنج هندی و پاکستانی، بیان کرد: این موضوع شرایط خاصی ایجاد کرد و هر کیلو برنج هندی 22 هزار تومان و هر کیلو برنج پاکستانی 23 هزار تومان به فروش رسید.
 
وی تاکید کرد: در انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری 920 تن برنج هندی، 500 تن برنج پاکستانی و نزدیک به 450 تن برنج تایلندی وجود دارد.
 
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجوز توزیع 650 تن برنج هندی صادر شده است که حدود 295 تن آن توزیع شده است و نزدیک به 355 تن آن در حال توزیع با نرخ جدید است، تصریح کرد: همچنین مجوز توزیع 550 تن برنج تایلندی نیز صادر شده است که 70 تن آن توزیع و 480 تن آن باقی مانده است، با توجه به اینکه برنج تایلندی افزایش قیمت نداشته است با همان هر کیلو 11 هزار تومن به فروش می‌رسد.
 
تقی‌پور تصریح کرد:  مجوز حمل 500 تن برنج هندی از بوشهر و حدود 494 تن از بندرعباس به چهارمحال و بختیاری وجود دارد، در روزهای گذشته برنج هندی و حدود 300 تن برنج پاکستانی به استان حمل شده و موجودی برنج پاکستانی در این استان به 500 تن رسیده است.
 
وی افزود: روغن خام توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری می‌شود و به کارخانه‌ها برای تصفیه منتقل می‌شود، بعد از آن توسط وزارت جهاد کشاورزی میزان سهمیه روغن هر استانی مشخص می‌شود.
 
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری درخصوص وضعیت روغن در استان نیز ادامه داد: حدود یک هزار و 800 تن از برنامه‌های حمل روغن شرکت نهان گل محقق شده است.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 50004

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50004/موجودی-شکر-چهارمحال-بختیاری-بیش-7000-تن-فروش-3-هزار-گندم-اسفندماه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir