کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

تشکیل کلاس های درس در مناطق با وضعیت قرمز کرونایی با ۲٠ درصد ظرفیت/ مدارس مناطق روستایی و عشایری حضوری است

30 بهمن 1400 ساعت 13:18

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:  مدارس روستایی و عشایری که تعداد دانش آموزان کمتری دارند کاملا حضوری باشد و در مناطق قرمز نیز کلاس های درس با ۲٠ درصد ظرفیت، به صورت زوج و فرد و با رعایت ملاحظات و پروتکل های بهداشتی تشکیل شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامعلی حیدری ظهر امروز در ستاد مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هر هفته ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور تشکیل می شود، مصوبات این ستاد تاکید بر آموزش، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، تزریق ماسک و رعایت قرنطینه دارد. 

 
وی افزود: موضوع دیگری که در این جلسات مطرح شد این است که دستورالعمل ها باید براساس شرایط قرمز کرونایی فعلی که اکثرا واکسن تزریق کرده اند تدوین شود. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مقرر شد مهدهای کودک تعطیل شوند و مادران شاغلی که مجبور هستند نوزادان خود را به مهد بفرستند می توانند دورکار باشند، ادامه داد: یکی از علت هایی که بیماری رواج پیدا می کند این است که مبتلایان دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند، این موضوع باید تبیین شود که فرد مبتلا با مشاهده کوچک ترین علائم بدون خوددرمانی سریعا برای درمان و قرنطینه اقدام کند. 
 
حیدری با بیان اینکه آمار فوتی ها، مبتلایان و بستری ها در کشور در حال رشد است و از آن نگران کننده تر این است که سن ابتلا هم در حال کاهش است، عنوان کرد: تناقض گفتوگوها در تزریق واکسن و رعایت پروتکل ها باعث شد مردم دچار سردرگمی شوند. 
 
وی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی توسط سپاه و بسیج کماکان اجرا شود تا از افراد نیازمند تحت پوشش مراقبت شود. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ظرفیت لازم در مراکز بهداشتی و درمانی ایجاد و افراد با اولویت افراد بدحال در اقدام به موقع بستری شوند، اضافه کرد: واکسیناسیون دانش آموزان در این استان کمتر از دیگر نقاط کشور است لذا مجموعه آموزش و پرورش برای افزایش واکسینه دانش آموزان اقدامات لازم را انجام دهد. 
 
حیدری درخصوص بازگشایی مدارس در چهارمحال و بختیاری نیز بیان کرد: مدارس روستایی و عشایری که تعداد دانش آموزان کمتری دارند کاملا حضوری باشد و در مناطق قرمز نیز کلاس های درس با ۲٠ درصد ظرفیت، زوج و فرد و با رعایت ملاحظات و پروتکل های بهداشتی تشکیل شود. 
 
وی افزود:  همچنین رستوران ها می توانند با ۱۵ درصد ظرفیت خود و سالن های پذیرایی نیز با ۲٠ درصد ظرفیت و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به کار خود ادامه دهند. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج


کد مطلب: 49984

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49984/تشکیل-کلاس-های-درس-مناطق-وضعیت-قرمز-کرونایی-۲٠-درصد-ظرفیت-مدارس-روستایی-عشایری-حضوری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir