کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی:

به دنبال کشت برنج در استان های بی آب نیستیم/ برنج فقط در دو استان گیلان و مازندران

17 بهمن 1400 ساعت 20:18

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ازجمله استراتژی های وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با خشکسالی توقف کشت های آب بر است از همین رو به دنبال جلوگیری از کشت برنج در استان هایی جز گیلان و مازندران هستیم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی امشب در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی رویدادکشاورزی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خشکسالی یک مشکل عمومی در ایران و کشورهایی است که در مدار ایران قرار دارند. 

 
وی با اشاره به اینکه ایران یک کشور خشک است که سه برابر کشورهای دیگر تبخیر و یک سوم آن ها بارندگی دارد، افزود: اکنون که گرفتار خشکسالی هستیم قطعا با روش های تولید امروزی نمی توانیم عمل کنیم و باید شیوه کشت برای بهره وری بیشتر از منابع آب را تغییر دهیم. 
 
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ازجمله استراتژی های وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با خشکسالی توقف کشت های آب بر است از همین رو به دنبال جلوگیری از کشت برنج در استان هایی جز گیلان و مازندران هستیم. 
 
عباسی عنوان کرد: توسعه کشت گلخانه ای به عنوان یک راهکار برای مقابله با خشکسالی در دستورکار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و تسهیلات مناسب برای این مهم پیش بینی شده است، همچنین باید کشت بهاره را به پاییزه منتقل کنیم تا در مصرف آب صرفه جویی شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختیاری ۱٠٠ میلیارد تومان تنها برای تجهیز مکانیزاسیون کشاورزی تخصیص داده شده است که ۷۶ میلیارد تومان آن تسهیلات و مابقی آورده شخصی است. 
 
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در زمینه نهاده های دامی قرارگاه های مختلف در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است، حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی مطرح است اما هنوز تصمیمی برای آن گرفته نشده است. 
 
عباسی با بیان اینکه ضریب عدم برخورداری استان ها در زمینه مکانیزاسیون را مد نظر قرار می دهیم و به دنبال کم کردن فاصله اقلیم با تولید هستیم تا اگر اقلیم تغییر کرد تولید آسیب نبیند، بیان کرد: ۹۵ درصد ماشین های کشاورزی در داخل کشور تولید می شود و امسال ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون صورت گرفت. 
 
وی تاکید کرد: ۵۲۳ شرکت فعال در بخش کشاورزی در حال کار هستند و ۳۱٠ شرکت در حال تولید لوازم و تجهیزات آبیاری هستند، در حال حاضر گندم تولیدی در کشور با ماشین ایرانی کشت و برداشت می شود، تنها بخش کوچکی از نیاز داخل وارد می شود که بنا داریم از طریق پارک های علم و فناوری این کمبودها را نیز برطرف کنیم. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج


کد مطلب: 49881

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49881/دنبال-کشت-برنج-استان-های-بی-آب-نیستیم-فقط-دو-گیلان-مازندران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir