کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خبر داد

شهرستان شهركرد قطب توليد نشای گياهان دارويی در چهارمحال و بختیاری

14 بهمن 1400 ساعت 9:11

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: شهرستان شهركرد با توليد یک ميليون و 200 هزار نشای گياهان دارويی، قطب توليد نشای گياهان دارويی در چهارمحال و بختياري محسوب می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: این شهرستان با توليد یک ميليون و 200 هزار نشای گياهان دارويی، قطب توليد نشای گياهان دارويی در چهارمحال و بختياری محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: شركت گياهان دارويی و صنعتی چويلان، توليدكننده نشای گياهان دارويی ازقبيل آويشن، اسطخودوس، نعنا فلفلي و... در گلخانۀ آقای حجت الله حسينی واقع در شهر هفشجان می‌باشد كه اين نشاءها جهت اجرای طرح‌های گياهان دارويی به نقاط مختلف استان و همچنين استان‌های همجوار صادر می‌شوند.

رفيعی افزود: در سال‌های اخير، كشت و توسعه گياهان دارويی مورد توجه قرار گرفته است كه از مهم‌ترين اهداف كاشت گياهان دارويی: اصلاح الگوی كشت، افزايش بهره‌وری از منابع آبی موجود، اشتغال‌زايی و كارآفرينی در روستا و همچنين تمايل جامعه به مصرف داروهايی با منشأ گياهی است.

وی گفت: در زمينه كشت و توسعه گياهان دارويی، مهم‌ترين چالش‌های موجود، كمبود دانش فنی كشت و توليد، فقدان ماشين‌آلات برداشت و فرآوری، بازار متغير فروش، نوسانات قيمت نهاده‌ها و... می‌باشد.


مدير جهاد كشاورزی شهرستان شهركرد در پايان خاطرنشان كرد: توجه به اين چالش‌ها و تلاش برای رفع آنان می‌تواند زمينه توسعۀ پايدار گياهان دارويی را فراهم كند و با بهره‌گيری از امكانات، توانمندی‌ها، حمايت‌ها، و منابع عظيم طبيعی و انسانی و با استفاده از فناوری‌های روز، به سطح قابل قبول در توليد گياهان دارويی رسيد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 49836

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49836/شهرستان-شهركرد-قطب-توليد-نشای-گياهان-دارويی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir