کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی:

امام خمینی (ره) با دیدی فرامذهبی و فراملی گام در مبارزه با استکبار نهاد/ خلوص نیت امام (ره) مهم‌ترین دلیل در پیروزی انقلاب

13 بهمن 1400 ساعت 9:31

کارشناس مسائل مذهبی گفت: هرچه خلوص نیت بالاتر باشد موفقیت در کار بیشتر می‌شود و دید فرامذهبی و فرادینی امام خمینی (ره) یکی از نقاط عطف ویژگی‌های ایشان است که سبب پیروزی در مبارزه با استکبار و به سرانجام رسیدن انقلاب شد.


حجت‌الاسلام سید حسن جلالی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به نقش رهبری امام راحل در جریان انقلاب اظهار کرد: باتوجه به خصوصیات امام خمینی (ره) می‌توان گفت ایشان در پیروزی انقلاب نقش محوری داشتند.
 
وی یکی از مهم‌ترین خصوصیات امام (ره) را اخلاص ایشان عنوان و خاطرنشان کرد: خلوص نیت امام خمینی (ره) سبب می‌شد که کارها را برای خدا انجام دهند.
 
جلالی با اشاره به شجاعت به‌عنوان ویژگی دوم امام خمینی (ره) آگاهی از زمان و اشرافیت بر مسائل روز و تدبیر امور را از دیگر ویژگی‌های ایشان برشمرد و بیان داشت: با توجه به این ویژگی‌ها و احساس مسئولیتی امام (ره) که در قبال دین مبین اسلام خصوصا در مورد مذهب تشییع داشتند راه برای تحقق اهداف ایشان باز می‌شد.
 
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه نگاه امام خمینی (ره) تنها نگاه تشییع نبود افزود: از همان روزهای ابتدایی و سخنرانی‌های نخستین‌شان بحثی فرامذهبی داشتند و کل عالم بشریت را مورد خطاب قرار می‌دادند.
 
جلالی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با توجه به خلوص نیت و پاکی درونی که داشت توانست حرکتی را به‌وجود آورد که ماندگار شد و ان شاالله مقدمه‌ای است برای انقلاب بقیه‌الله.
 
وی با اشاره به اینکه خودسازی فردی و پیشرفت به سمت انسانی که مدنظر خداست هدف امام خمینی (ره) بود و هر حرکت و موضع‌گیری ایشان با در نظر گرفتن خدا صورت می‌گرفت بیان داشت: امام راحل ویژگی‌های بسیاری داشتند، اما کار برای خدا از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان است که راه را بری رسیدن به اهدافش آسان می‌کند.
 
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: هرچه خلوص نیت بالاتر باشد موفقیت در کار بالاتر می‌رود و دید فرامذهبی و فرادینی امام خمینی (ره) یکی از نقاط عطف ویژگی‌های ایشان است که سبب پیروزی در مبارزه با استکبار و به سرانجام رسیدن انقلاب شد، این موضوع همچنین یکی از دلایل مهم برای وحدت کلمه میان جهان اسلام و جهان بشریت است به همین سبب است که برای آنکه برخی از مسیحیان یا یهودیان به امام راحل گرایش پیدا می‌کنند.
 
جلالی یادآور شد: امام خمینی (ره) معتقد بودند ما هرچه داریم از خداست و ما از خود چیزی نداریم، ایشان همواره تاکید داشتند که خداوند در دل انسان‌ها تحول ایجاد کرد و همین تحول مقدمه‌ای در پیروزی انقلاب و تحول شرایط اجتماعی شد.
 
وی افزود: امام (ره) یقین داشت که مقدمه شکل‌گیری انقلاب، تحول درونی است چراکه اگر ما متوحل شویم و براساس مبانی دینی مطابقت یابیم تغییرات ظاهر می‌شود، این موضوع از سال 41 به بعد تا سال 57 به‌خوبی در بین انسان‌ها به چشم می‌خورد و مردم همه شکنجه‌ها، زندانی شدن‌ها، اسارت‌ها، شهادت‌ها و سختی‌ها را به‌واسطه همین تحول درونی پذیرفتند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 49826

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49826/امام-خمینی-ره-دیدی-فرامذهبی-فراملی-گام-مبارزه-استکبار-نهاد-خلوص-نیت-مهم-ترین-دلیل-پیروزی-انقلاب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir