کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

افزایش سه برابری مراجعان سرپایی مبتلا به اُمیکرون در چهارمحال و بختیاری/مردم سریعا واکسیناسیون خود را تکمیل کنند

3 بهمن 1400 ساعت 10:40

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: موارد مبتلا به سویه اُمیکرون حدود پنج برابر نسبت به هفته قبل رشد پیدا کرده است، این عدد در چهارمحال و بختیاری سه برابر در مراجعه‌کنندگان سرپایی افزایش داشته است.


سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: شاهد انتشار سریع سویه اُمیکرون در دنیا و همچنین ایران هستیم.
 
وی افزود: موارد مبتلا به سویه اُمیکرون حدود پنج برابر نسبت به هفته قبل رشد پیدا کرده است، این عدد در چهارمحال و بختیاری سه برابر در مراجعه‌کنندگان سرپایی افزایش داشته است.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 60 تا 70 درصد تشخیص در مراجعه‌کنندگان با علائم کرونا در استان مربوط به سویه اُمیکرون است.
 
جزایری عنوان کرد: همانگونه که پیش‌بینی می‌شد به زودی اُمیکرون سویه قالب در کشور شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به واکسیناسیونی که انجام گرفت، 65 درصد افرادی که دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند، نیاز به بستری در مراکز درمانی نخواهند داشت، همچنین 81 درصد افرادی که سه دوز واکسن دریافت کرده باشند طبق تحلیل‌های کارشناسان سازمان بهداشت جهانی نیازمند بستری در بیمارستان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: ویژگی دیگر سویه اُمیکرون این است که 14 روز مدت زمان قرنطینه به پنج روز محدود شده است، این مسئله هم به مردم و هم به کادر درمان کمک شایانی می‌کند.
 
جزایری بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری 93 درصد دوز اول و 83.5 درصد دوز دوم تزریق شده است که پوشش بسیار خوبی نسبت به میانگین تزریق کشوری است، اما نزدیک به 21 درصد جمعیت بالای 18 سال در استان دوز سوم را تزریق کردند.
 
وی ضمن درخواست از مردم برای تزریق دوز سوم واکسن خود افزود: مردم تا به اوج پیک ششم موسوم به اُکرونا نرسیدیم سریعا نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند چراکه عد از وقوع پیک تشخیص عدم ابتلا به بیماری دشوار است.
 
جزایری بیان داشت: پایگاه‌های واکسیناسیون، مراکز بهداشتی-درمانی آماده پذیرش قدوم مبارک مردم است، واکسن به اندازه کافی پیش‌بینی و تامین شده و مراکز بهداشتی-درمانی به 196 مرکز افزایش یافته تا مردم بتوانند راحت‌تر و با کم‌ترین فرصت زمانی واکسن خود را دریافت کنند.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 49716

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49716/افزایش-سه-برابری-مراجعان-سرپایی-مبتلا-ا-میکرون-چهارمحال-بختیاری-مردم-سریعا-واکسیناسیون-خود-تکمیل-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir