کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در شورای اداری شهرستان بن مطرح شد

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آبرسانی بن- بروجن/عملیات اجرایی جاده ارتباطی بن به داران در حال انجام است

16 دی 1400 ساعت 13:14

شورای اداری شهرستان بن با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و دیگر مدیران استانی به جهت پیگیری و تصمیم گیری درخصوص مشکلات این شهرستان تشکیل شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ شورای اداری شهرستان بن با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و دیگر مدیران استانی به جهت پیگیری و تصمیم گیری درخصوص مشکلات این شهرستان تشکیل شد. 

 
این جلسه به دنبال سفرهای شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، غلامعلی حیدری هر پنجشنبه به یکی از شهرستان های ده گانه این استان سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات آن ها قرار می گیرد. 
 
پروژه انتقال آب شرب بن به بروجن، طرح مهم شهرستان 
 
کیانوش نادری فرماندار شهرستان بن در ابتدای شورای اداری شهرستان بن ، با اشاره به اینکه جاده ارتباطی بن به داران در حال انجام است، اظهار کرد: پروژه انتقال آب شرب بن به بروجن بسیار مهم است و با اجرای این طرح همه شهرها و روستاهای این شهرستان به جز یک روستا آبرسانی خواهد شد. 
 
وی افزود: مشکل اصلی شهرستان بن کمبود آب و تامین آب شرب برای شهرها و روستاهای این شهرستان است. 
 
فرماندار شهرستان بن ادامه داد: سه پروژه بزرگ گردشگری در شهرستان بن پیش‌بینی شده است، این سه پروژه شامل طرح گردشگری شیدا، شرکت پاک بوم و سنگرسازان بی سنگر است و اگر اجرایی شوند مشکل اشتغال در شهرستان تا حدودی حل می‌شود. 
 
نادری عنوان کرد: شهرک داروسازی و شهرک گلخانه‌ای در یانچشمه دو طرح بزرگ اشتغال شهرستان بن است که سهم به‌سزایی در اشتغال‌زایی شهرستان خواهند داشت. 
 
وی با بیان اینکه ۱۷۱ واحد مسکن جوانان در شهرستان بن در حال طراحی و اجرا است، خاطرنشان کرد: طرح‌های بزرگ آبیاری تحت فشار، آبخیزداری و آبخوان‌داری و... در سطح شهرستان  انجام شده است. 
 
رشد قابل قبول اعتبارات شهرستان بن در سال ۱۴٠٠ 
 
علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در شورای اداری شهرستان بن، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ از محل منابع استانی ۲۶ میلیارد و ۳۳ میلیون تومان اعتبار مصوب شد که از این رقم ۱۲ میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومان تخصیص یافت. 
 
وی افزود: از محل سایر منابع نیز ۵۰ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شهرستان بن بود که از این اعتبارات ۷۰ میلیارد و ۲۷ میلیون تومان تخصیص یافته است. 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اعتبارت شهرستان بن به جز اعتبارات دو پروژه ملی جاده ارتباطی بن به داران و طرح انتقال آب شرب بن به بروجن است، ادامه داد: رشد قابل توجهی در اعتبارات شهرستان ایجاد شده است. 
 
عملیات اجرایی جاده ارتباطی بن به داران در حال انجام است 
 
حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: پروژه مهم در شهرستان اجرای باند دوم بن به داران است که عمده پیگیری و اجرای این پروژه از سمت این استان انجام شده و از سوی استان اصفهان تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. 
 
وی افزود: در عمده مسیر جاده ارتباطی بن به داران عملیات اجرایی در حال انجام است و مجموع قرارداد در دو قطعه این طرح نیز ۲۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. 
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فرهنگسرای شهر بن با ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع نیازمند ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل است، عنوان کرد: در راستای طرح اقدام ملی مسکن تاکنون ۱۷۰ متقاضی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۵۹ واریز وجه صورت گرفته است. 
 
مقصودی ادامه داد: ۸۴۱ نفر در شهرستان بن در طرح نهضت مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۴۶ نفر واجد شرایط شناخته شدند و عملیات پالایش دیگر متقاضیان در حال انجام است، همچنین ۲۷۰ نفر متقاضی وام ودیعه مسکن بودند که تاکنون ۱.۵ میلیارد تومان به افراد واجد شرایط پرداخت شده است. 
 
طرح های آب روستایی شهرستان بن تا تابستان ۱۴٠۱ تکمیل و به بهره برداری می رسند 
 
در ادامه احمدرضا محمدی مدیر عامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اعتبارات مصوب آبی شهرستان بن ۷ میلیارد و ۷٠٠ میلیون تومان است که ۷ میلیارد و ۳٠٠ میلیون تومان آن تخصیص یافته است. 
 
وی افزود:  دشت بن کمتر از یک هزار هکتار وسعت دارد و تعدد چاه حفر شده در این دشت خارج از توان آن بوده به همین دلیل برای تامین آب شهرستان با مشکل مواجه شدیم. 
 
مدیر عامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد:  مهم ترین پروژه تامین آب در شهرستان بن اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن است. 
 
محمدی عنوان کرد: پروژه فاضلاب شهرستان بن از سال ۸۶ آغاز شد و کل اعتبارات این طرح در دو سال گذشته به سمت اجرای تصفیه خانه این پروژه سوق داده شده است. 
 
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه فاضلاب شهرستان بن ۵٠ میلیارد تومان و برای اجرای تصفیه خانه آن ۳٠ میلیارد تومان اعتبار لازم است. 
 
مدیر عامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در خصوص آب روستایی، آبرسانی به روستاهای یانچشمه، پهنا و حیدری  و تعمیر و تجهیز پروژه های آب روستایی در دستور کار است،  انتظار می رود طرح های در دست اجرای آب روستایی تا تابستان سال ۱۴٠۱ تکمیل و به بهره برداری برسد. 
 
اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آبرسانی بن- بروجن 
 
غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در انتهای شورای اداری شهرستان بن با بیان اینکه در قاموس خدمت‌گذاری روز تعطیل و غیرتعطیل معنا ندارد، اظهار کرد: مدیران باید در هر شرایطی آماده خدمت‌رسانی به مردم باشند، مدیران شهرستان باید به‌صورت مستمر امورات را پیگیری کنند تا مشکلات حل شود. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ۱۴۰۰ زمان زیادی باقی نمانده است، گفت: هیچ اعتباری نباید برگشت بخورد، اگر اعتباری در شهرستان برگشت بخورد، مدیر شهرستانی و مدیرکل نمره منفی دریافت می‌کنند. 
 
وی افزود: تحریم، تورم و کمبود اعتبارات باعث بروز مشکلاتی در شهرستان‌های مختلف شده است، اما با همین اعتبارات اندک نیز می‌توان تحرک و امید ایجاد کرد، 
 
حیدری از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آبرسانی بن به بروجن در سال آینده خبر داد و بیان کرد: باید پروژه‌های نیمه‌تمام در برنامه‌های ۱۴۰۱ و پروژه‌های سفر ریاست جمهوری گنجانده شود. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش موثر بخش خصوصی در توسعه، پیشرفت و اشتغال در شهرستان‌ها، تصریح کرد: باید بروکراسی اداری کم شود تا سرمایه‌گذران برای سرمایه‌گذاری رغبت بیش‌تری پیدا کنند، عامل توسعه در کشورهای پبشرفته مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی است. 
 
وی بیان کرد: سهمیه سالانه هر شهرستان در طرح اقدام ملی تعیین و ابلاغ شده، در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث مسکن بر عهده بنیادمسکن انقلاب اسلامی است. 
 
حیدری در پایان تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک همایشی برای شهرداران چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، اعتبارات خوبی برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است، شهرداران نقش موثری در تغییر چهره دارند. 
 
انتهای پیام/ ۱٠۳۱ج


کد مطلب: 49554

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49554/اختصاص-۴۰۰-میلیارد-تومان-اعتبار-پروژه-آبرسانی-بن-بروجن-عملیات-اجرایی-جاده-ارتباطی-داران-حال-انجام

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir