کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

مکتب دفاعی ایران  برمبنای خون شهدای دفاع مقدس شکل گرفته است

16 دی 1400 ساعت 12:56

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:  مکتب دفاعی ایران در دوران دفاع مقدس برمبنای خون شهدا به گونه ای شکل گرفت و خلق شد که مقابل چشمان ما در کشورهایی مثل یمن، سوریه، فلسطین و... جبهه مقاومت تشکیل شد.


به گزارش جهانبین نیوز سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز در یادواره شهدای شهرستان بن در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حضرت زهرا در تاریخ تشییع جایگاه ویژه ای داشت، از ایشان به عنوان اولین شهید مدافع ولایت یاد می شود. 

 
وی افزود: نکته مهم این است که وقتی گفته می شود حضرت فاطمه الزهرا اولین شهید دفاع از ولایت هستند یعنی اینکه ولایت و امامت همان دفاع از ملت برای رسیدن به قله ها و قوانین الهی است و یعنی اداره ملت اسلامی تحت آیات قرآن مجید برای رسیدن به حکومت دینی،  آنچه که در دوران دفاع مقدس به رهبری امام راحل رخ داد. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: از روزی که انقلاب اسلامی ایران حادث شد همه ظالمان دنیا جمع شدند تا شعله یا انفجار نور را خاموش کنند، این دشمنان به خیال خود همه توان شان را برای مقابله با انقلاب به میدان آوردند. 
 
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از دورن یک امت بزرگ سربرآورده بود، عنوان کرد: در راه تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صدها هزار شهید از استان های مختلف تقدیم شد. 
 
وی خاطرنشان کرد: رزمندگان با تفکر عاشورایی به میدان نبرد آمدند و در برابر دشمنان صف آرایی کردند، اگر امت اسلامی نیز در کنار مجاهدت حضرت زهرا (س) به میدان مبارزه با انحراف می آمدند مسیر تاریخ بشریت به گونه ای دیگر رقم میخورد. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: فرزندان این مرز بوم به میدان مبارزه آمدند و یک تهدید بزرگ که همان هجوم دشمن بود را به یک مکتب تمام نشدنی تبدیل کردند، وقتی یک ملت عاشورایی باشد، در مسیر علوی حرکت کند و...  می تواند جوانانی غیور و با بصیرت تربیت کند. 
 
سردار سلیمانی بیان کرد: شهیدان ایران فتح الفتوح این کشور در دوران دفاع مقدس هستند و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز قله پر فتوح این پیروزی ها است. 
 
وی تاکیدکرد: همه آن چیزی که امروز بین نظام جمهوری اسلامی ایران و نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب وجود دارد همین است که جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردم سالار دینی استقرار پیدا کرده و درصدد آن است که به عنوان یک الگو کامل و تکامل یافته در بین مسلمانان ظهور نکند. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: مکتب دفاعی ایران در دوران دفاع مقدس برمبنای خون شهدا به گونه ای شکل گرفت و خلق شد که مقابل چشمان ما در کشورهایی مثل یمن، سوریه، فلسطین و... جبهه مقاومت تشکیل شد. 
 
سردار سلیمانی اظهار داشت: اگر سایر موضوعات انقلاب اسلامی هم برای پیشرفت فرصت پیدا می کرد، قابلیت های یک ملت اسلامی به منصه ظهور می رسید، در گام دوم انقلاب اسلامی ورود به مرحله نوین و تببین جامعه اسلامی آورده شده است. 
 
وی با اشاره به بصیرت نافذ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: ایشان آینده ایران اسلامی را در پیش چشمان ما قرار داد، چه اینکه هم اینک در زمینه فرهنگی، سیاسی و... بر نظام سلطه پیروز هستیم اگرچه در برخی برهه ها در فرهنگ، سیاست، اجتماع و... کاستی هایی بوده است اما این ماهیت نبردهای بزرگ تاریخ است. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: با روی کار آمدن یک دولت انقلابی و توجه به ماهیت انقلابی سایر قوا نسخه مردم سالاری اسلامی تکامل پیدا می کند، این همان تحقق آرمان های حضرت زهرا (س)،  سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و...  است. 
 
سردار سلیمانی عنوان کرد: جمهوری اسلامی تمام ظرفیت ها را برای نقش آفرینی در دنیا دارا است. 
 
وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان هایی است که سراسر تاریخ آن برای بقا انقلاب اسلامی ایران نشانه هایی دارد و می تواند الگوی سایر استان ها باشد. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: مشکلات کشور در اقتصاد این است که دولت های بعد از انقلاب نسخه های بانک جهانی را در کشور اجرا کردند، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این خصوص تذکر دادند اما آن ها در مقام پاسخ برآمدند و اعلام کردند این توسعه الزاما محرومین را زیر چرخ های خود له می کند. 
 
سردار سلیمانی بیان کرد: تفکر خطرناک غربی ها در اقتصاد ایران توانست بیش از سه دهه در کشور جولان می دهد. 
 
وی با تاکید بر اینکه از مسیر راه شهدا باید مشکلات مردم حل شود، تاکید کرد: اول باید حاکمیت ارزش های اسلامی ایجاد شود و دوم مشکلات مردم ذیل مردم سالاری دینی رفع شود. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج 
 
 


کد مطلب: 49552

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49552/مکتب-دفاعی-ایران-برمبنای-خون-شهدای-دفاع-مقدس-شکل-گرفته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir